/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Uhensigtsmæssig adfærd
Fra : svenliss
Vist : 689 gange
500 point
Dato : 30-05-08 20:30

Er der nogen der har et godt bud på hvordan stadig tilbagevenden til f. eks. spillelidenskab, lidt alkoholproblemer mm. kan behandles.
Helst en genvej - hypno-terapi f.eks?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-08 22:01

Ikke nødvendig med nogen form for hypno-terapi.

Lav dine egne "skeje ud konsekvens oversigter"...

Her er et par eksempler:

Jeg tjener netto 20.000 kr om måneden,
bruger jeg 10.000 på spil er der kun 10.000 tilbage.
Min husleje er 5.000 kr og jeg skal have nye sko for 1000 kr.

Så har vi min kære familie kun 4.000 kr at leve for; vandgrød i stedet for bøffer, og ingen ferie...

Et voksen mand kan forbrænde 21 genstande om ugen uden at få varige men,
drikker jeg 10 genstande fredag aften, og det samme lørdag,
kan jeg kun dele 1 søndags pilsner med min nabo over hækken...

Og hvad så med ugens 4 følgende hverdage? Er de tørlagte??

Der findes ingen lette genveje, du bestemmer selv, Svend

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 500 point
Dato : 30-05-08 22:10

De kan lidt af hvert her

http://www.aarhusbehandlingscenter.dk/

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-05-08 22:37

Jeg ved jo ikke, hvor du bor.......... men jeg kan på det varmeste anbefale dig en utrolig dygtig hypnoterapeut Leah Holbek - på denne side kan du få kontakt/henvisning til hende. Selvom du måske ikke bor på sjælland er det rejsen værd - held og lykke

http://apunkt.dk/Default.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-08 23:12

Der er kun en kur der hjælper...det hedder MOTIVATION og selvkontrol

Forstået på den måde, at hvis du ikke er 120 % motiveret for at slippe af med en eller anden last/lidenskab, så er der INTET der hjælper.

Der er ingen genveje, der kan afvænne den slags, hvis du ikke siger til dig selv: Jeg vil.

Alt det andet er kun støtteredskaber.....uanset hvad du så vælger

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-05-08 01:14

Du kan få hjælp her: http://www.tjele.com/Behandlingstilbud-675.aspx alimak

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 31-05-08 01:25

De er godt dækket ind i det jyske

http://www.tjele.com/Oversigts-kort-801.aspx

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 25-06-08 19:44

Tak for svaret Smokei.
Selv om jeg havde håbet på en utraditionel løsning på problemet, så er der mest substans i dit svar, så du får mine point.
Mvh. svenliss

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-06-08 20:06

Selvtak svenliss