/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lenovo, Vista, Wireless
Fra : bhermann
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 20-05-08 17:09

Har investeret i en Lenovo laptop præinstalleret med Vista.
Når maskinen er koblet på en router port med kabel, så flyver den afsted, og alt er godt.
Når maskinen tilgår routeren trådløst, så det virker det da. Men den fryser, er langsom, må genforbindes, genstartes, osv. Det er en ustabil pinsel.

To andre laptops i huset har ingen problemer med at trådløs adgang. En IBM og en Dell. De kører begge XP.

Er det et kendt Vista/Lenovo problem, jeg slås med her? Hvad kan jeg gøre og undersøge?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 19:07

Er den rigtige driver til det trådløse netkort installeret. Brug den driver der følger med Driver cd en

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 20-05-08 20:00

Der fulgte ikke nogen CD med. Ved opstart blev man bedt om nogle få oplysninger, så som sprog, tidszone osv. Herefter stod maskine og snurrede i 45min, og så var der installeret Vista, inklusiv drivers etc.

Har spekuleret på om Lenovo Care og Windows Vista skaber nogle problemer for hinanden?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 20:15

Hvad siger den hvis du går i Start - højreklikker Computer - Egenskaber - Enhedshåndtering oppe til venstre. Hvad står der ud for netkortet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 20:17

Og er du sikker på det er dit netværk den har fundet og ikke naboens. Undskyld men jeg er nødt til at spørge

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 20:18
Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 20-05-08 21:14

Der står: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection. Var det det du mente?

Ja, det er godt nok mit eget netværk, som er krypteret

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-05-08 22:31

Jeg har ikke læst hvad folk skriver, men jeg har haft en IBM ThinkPad T61 (Lenovo) på mit arbejde og hvis du slår IBM' access connection til så skulle den meget gerne køre uden problemer, men mindre det er fordi der er et certificat som skal godkendes inden man kan koble sig på det trådløse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 22:38

Det var det jeg mente om netkortet. Og der er selvklart ikke nogen problemer med det, altså ingen gule spørgsmålstegn.

webnoobs tip er et godt bud på problemet

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 21-05-08 14:17

Webnoob,

Kan du ikke forklare lidt nærmere. Hvad er IBM' access connection for noget, og hvordan slår jeg det til?

Certifikater, hvilke og hvordan takles?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-08 16:16

Access Connection kan du samligne med Windows program til og se hvilke netværk der er tilgengænglig, hvilket man kan koble på osv osv osv. IBM's er bare bedre en Windows'. Nu har jeg ikke en Lenovo mere, men så vidt jeg husker så er der en knap over tastaturet hvor der bliver åbnet et vindue hvorfra du kan vælge om du vil slå Access Connection fra/til, lige som man kan vælge og slå antennen fra/til. Hvis ikke så skal du gå i Start -> Alle Programmer, derinde er der en noget der hedder Thinkvantige eller noget i den stil.

Certificat skal du ikke bekymre dig om, hvis det er til hjembruge så har du 100% ikke et certificat der skal godkendes, er det til arbejdsbrug, så kontakt din IT afdeling og høre dem ad.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 23-05-08 22:53

Access connection var slået/er slåettil, men det er stadi noget skidt.

Har lige installeret et program til at måle min hastighed med, TPSpeedStat fra IT borger, som helt konsistent måler den 4M/0.5M, som det burde være. Men når jeg går på nettet med en browser, er min downloadhastighed i nogel tilfælde få kB/s både fre danske og udenlandske sites. Der må være et eller andet filter, sikkerhedsbavl, som ødelægger det hele.

Hjææææælp....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-05-08 00:05

jeg tror at det, uden at kende programmet, TPSpeedStat måler er selve din internet forbindelse. Din download vil ALTID være forskellig fra site til site. Der er mange ting der spiller ind på en download, eller upload for det site du downloader fra. Der er hastighed på den forbindelse sitet har, der er hastighed på serveren og her skal man så kigge på hvilken CPU, hvilken Harddisk (hvor man så skal kigge på hvor hurtig er læsehastigheden, hvor stor en cachen på harddisken osv osv osv) og sidst men ikke mindest hvor mange er i gang med og downloade lige hvor du vil downloade.

jeg tror du skal koncentrere dig om dit netkort og hvor vidt du skal bruge Access Connection eller windows indbyggede værktøj.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-05-08 22:37

Jeg har fornylig fået oplyst via HP... at Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
er en kombineret Bluee tooth og Wireless enhed. Der anvender samme antenne.

Måske skal du prøve at slå din Bluetooth fra, og se om det giver stabil internetforbindelse.

Jeg ved ikke om det er rigtigt men - det siges at frekvenserne som anvendes at Blueetooth og Wireless ligger tæt.

Så forskellige kanaler kan ændre på stabiliteten.

En anden ting er at driver ikke default sætter hastigheden på til den højeste for full Duplex. Dette giver især problemer hvis man har en hurtig router og hastigheden på PCen ikke understøtte højestehasighed. Dette ændre under egenskaber for dit netkort.

vh Benjamin

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-08 22:45

Hastighed, ja det har jeg slet ikke tænkt på. Jeg kan se at netkortet understøtter 3 ud af 4 teknologier, ABG. Hvis din router understøtter N og routeren står på mixed ved valg af teknologi der skal sendes på så kan det være derfor at dit trådløse netværk køre af H.... til. Hvis det er tilfældet så skal du enten vælge ABG og helst G.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 28-05-08 21:39

Jeg har brug for lidt hjælp:

Hvordan slår jeg bluetooth fra uden at slukke wlan?

Hvordan præcist sættes hastigheden på til den højeste for full Duplex

ABG og N, hvad er det for noget, og hvordan piller jeg ved det?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-05-08 22:07

Dobbeltklik på din netværksikon vede ved uret og vælg
Netværk og delingscenter

Her efter er der 2 anvisninger på
1.. Deaktivering af bluetooth
2.. Hastighed og duplex

Teknonlogien er en router opsætning, Jeg har ingen erfaring med at det skulle volder problemer.
Så skal vi lige vide hvad din router hedder for at vinde brugervejledningen tin den.

Vh ben

***************************
1....

Bluedttot deaktiveres via Netværksindstillinger nederst til venstre undr se også - Bluetooth - enheder
Herefter kan du se Bluetooth - enheder
Bluetooth - enhederælg
Fælgfane Hardware- Så kan du se HP Bluetooth - module
Egenskaber
Skifte indstillinger
Fane Driver
Deaktiver...
****************************
2....

Hastighed og duplex vælgers via..
Administrer - Netværksforbindelser
Højreklik på den almindelige LANforbindelse
Egenskaber
Avanceret
Speed og Duplexpå listen til venstre
Herefter vælger du i feltet til højre
100 Mbps Full Duplex