/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Hvor køber man dødehavssalt?
Fra : cristian2
Vist : 3099 gange
20 point
Dato : 19-05-08 14:49

Hej,
Jeg har en eksem som er umuloig at slippe af med. Nu hr jeg hørt om dødehavssalt som en kur der hjælper mange - hvis man gennemfører badekuren dagligt over flere uger. Jeg er derfor ude efter en større mængde dødehavssalt. Men på nettet finder jeg kun "Pakua.dk" som kun sælger det i 200 grams poser. "Heltnaturligt.dk" sælger det i 2 kg. poser betydelig billigere, men de svarer ikke på deres mail og har ingen telefon-kontakt.

Er der nogen der ved hvor man kan købe dødehavssalt i større mængder?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 14:59
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 15:00
Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 19-05-08 15:08

Tak for svarene ind til videre.

Jeg kan forstå fra andre at der er blandede opfattelser af hvordan man doserer salt og vand og i det hele taget gennemfører en kur med dødehavssalt. Hvis der er nogen der ved noget om det, har erfaring med det eller ved hvor jeg kan læse mere, vil jeg være meget taknemmelig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 15:30

jeg ved ikke om du kan få noget at vide ved at ringe til dem her. De er nok mest interesseret i at sælge dig et kurophold.
http://www.fredericiakommune.dk/FIC/menu/kurbad/behandlinger/kropsindpakninger/

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 16:23

er det den du leder efter:
HÖRBY 0415-143 54 E-post: info@heltnaturligt.se

eller:http://www.masteringeft.com/EFTPR/Intl-Sweden.htm

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 19-05-08 17:11

Hvis du tænker på noget i retning af et badekar med en koncentration som i dødehavet kan du godt glemme det. Der går i størrelsesordenen 50 kg til pr gang.

Du må nøjes med at lave en blanding med omkring 200 g af saltet pr l postevand.
Vente til det er nogenlunde opløst og så gnide det på huden med en svamp.

Din hud kan kun "mærke" hvad der er umiddelbart omkring den. Om der er 1/100 mm tyndt lag eller et helt hav kan videnskabeligt set ikke gøre nogen forskel.
Men psykologien og velværet er naturligvis ikke det samme.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 19-05-08 17:24

Har du prøvet Matas ??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-08 17:42

Transor har da helt sikkert fat i det rigtige . så er det lige med hvor du køber det rimeligt billigt

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 19-05-08 18:40

Det lyder meget fornuftigt, Transor.
Jeg ovevejede at sætte mig i en spand eller balje (da det er i lysken jeg er angrebet) men at påføre saltvandet med en svamp skulle vel gøre det ud for det samme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-08 19:08

ikke for noget - men den eksem kan være mange ting og forårsaget af lige så mange ting - gå dog til hudlæge og få det set på og ikke mindst gjort noget ved det - det er ikke alene nemmest men også billigst da du får en henvisning

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 19-05-08 20:00

Citat
gå dog til hudlæge og få det set på og ikke mindst gjort noget ved det

Jeg har døjet med eksem i 7 år.
Jeg har været til hudlæge de første 12 gange.
Tropelæge 1 gang.
På Rigets specialafdeling for hudsygdomme 1 gang.
Er prik-allergitestet 2 gange.
Har prøvet jeg-ved-ikke-hvor mange-forskellige-medikamenter.
Har været på 2 kost-kure. Senest 4 måneders candidakur.
Jeg er henvist til Bispebjergs hudafdeling, men har netop fået brev om at det nok varer et halvt år mindst inden der er tid pga. strejken.

Derfor prøver jeg nu den dødehavssaltvandskur som så mange snakker om. Dog desværre uden store forventninger om mirakler.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-08 09:14

ok kan se du er i en rimelig presset situation

kender du læsø salt der indeholder samme slat koncentration som dødehavs salt ? I hvertfald bruges det meget i psoriasis behandling etc.

http://www.sund-forskning.dk/index.cfm?p=2093 <--- blot et tilfældigt link i det sammenhæng

ps. har du ingen diagnose fået for den eksem du har ???

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 20-05-08 09:48

Nej, jeg har ikke fået en diagnose.
Det ser spæncdende ud med Læsø Salt. Den kan åbenbart også fået på tube. Den vil jeg investere i!

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 23-05-08 15:50

Tak for svaret transor.