/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Konvertering Word -> Publisher
Fra : Niederhof
Vist : 756 gange
300 point
Dato : 18-05-08 21:32

Jeg har et dokument, skrevet af min gamle mor i Word, oprettet med liggende A4-side og 2 spalter pr side - - med den intention at så kunne man printe det ud på begge sider af papiret, og klipse dem sammen som en bog....
MEN det fungerer jo ikke når der er 14 sider.....
Hvorledes får jeg hurtigst dette dokument lagt over i Publisher, så jeg kan printe det i dobbeltsidet udgave - OG få den rigtige rækkefølge af siderne ??
(Andre metoder er også velkomne..)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-05-08 21:40

Du kan jo starte med at oprette et "dokument" i Publisher, som består af 2 "spalter", og så kopiere dokumentet fra Word, og indsætte det i dit "dokument" i Publisher.

Sværere skulle det ikke være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-08 22:22

Publisher kan da importere word-dokumenter

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-05-08 00:13

Hej

Prøv denne side... Den kan konvertere alle de filer du har behov for:
http://www.zamzar.com/

/CaiNe

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 19-05-08 05:54

Du kan også sagtens printe det ud på begge sider fra Word. Lav en "udskydningsplan" på et stykke papir: Tegn 8 firkanter på et stykke papir og del hver firkan på midten. I den første firkant skriver du: "side 1" på højre del og "side 16" på venstre. I næste firkant, som altså bliver bagsiden af 1. ark, skriver du "side 15" i højre del og "side 2" i venstre.
På næste ark skriver du "side 3" i højre side og "side 14" i venstre - og så fremdeles. Den sidste firkan vil så blive side 8 og 9, altså midtersiderne.
En støtteregel er, at summen af de to sidenumre på hvert ark altid skal give det samlede sideantal + 1, altså 16+1=17, 2+15=17, 14+3=17 o.s.v.
Med denne plan foran dig, kan du flytte rundt på din mors tekst, så det kommer til at passe.
Ved udskrivning skriver du først de ulige sider ud - vender papiret og skriver så de lige sider ud. Husk at ved de lige sider skal du vælge "omvendt rækkefølge" i printeropstillingen.
Hvis du kun har tekst til 14 sider, så kan du jo lade side 2 og bagsiden, side 16 stå tomme eller eventuelt sætte et billede af din mor ind.