/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
trådeløst netværk
Fra : james25
Vist : 1636 gange
65 point
Dato : 17-05-08 01:16

Hey !

Jeg har en trådeløs router fra netgear som bruges af min mac. Jeg har ikke rigtig haft held med at krypter og lave netværkskode på mit netværk. Når jeg sætter kablet fra routeren til mac´en vil den ikke gå til router setup´et (www.routerlogin.net) og hvis jeg gør det unden brug af kablet så blokker den selvfølgelig det trådeløse netværk, som jeg bruger for at skabe koden.

Lidt indviklet - sorry.

Håber på hjælp.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-05-08 01:35
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-05-08 08:24

Bag på din router der en trykknap.
Af den type man bruger en kuglepen til at trykke på.
Tryk denne ind indtil dine lamper slukker, detteressetter du din router.

Herefer prøver du igen.

Skriv tilbage hvis det ikke lykkedes.
Gerne med type nummer på din router.
Vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 09:50

Opsætning af router bør ske gennem kabel.
Lad SSID (netværksnavn) være synligt.
Har du kun een computer bliver det svært at lave Mac-filtrering, som jeg er orienteret.
Den nemmeste metode til kryptering og som alle trådløse adaptere kan håndtere er:

Web 64 bit hex. (lav kun kode i den øverste rude)

Web 64 bit hex består af disse tegn (10 stk. skal bruges) abcdef1234567890

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-05-08 11:06

Nu når vi bevæger os lidt ud af spørgsmålet.
Så vælg WPA som kryptering...

WEB - er mulig at omgå...

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 11:10

Web - bare for at sikre en start hvor alle trådløse netkort kan være med.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 22-05-08 19:12

Det lykkes mig at lave koden i routerlogin så det trådeløse netværk burde være sikret. Men der sker bare ikke noget når setup programmet er færdigt. Jeg gør det ved brug af kabel og laver derefter koden i web kryptering og gemmer setup´et. Der efter lukker jeg ned og tager kablet ud for så igen at starte mac´en men netværket er ikke låst og jeg kan gå på nettet uden nogen kodeangivning.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 65 point
Dato : 02-06-08 20:17

Altså:
Du har navngivet din router ( SSID navn) og ladet det være synligt.
Du har sat en "lovlig" kode som passer til den kryptering som du har valgt.
Den nemmeste krypteringskodetype er web 64 bit hex
Skriv kun kode i det øverste rum.
Her er et forslag til en kode > ab12357cde < som er 10 lovlige tegn. (lav din egen senere)

Du har slukket computeren i 5 min.
Du har startet computeren og søgt routeren ( SSID navnet ses i din trådløse netværksoversigt)
Du har tilsluttet (connect)
Nu bør den bede om krypteringskoden

Der findes andre og skrappere kodetyper men lad os starte med den nemme.

NB.
(Du bør ikke sætte mac-adressefilter når du instiller med samme comp som også skal på trådløs)

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 12-08-08 14:28

Tak for svaret Eyvind.