/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guppy Hjælp!
Fra : Hop30
Vist : 576 gange
120 point
Dato : 12-05-08 15:42

Hej,

Jeg er i tvivl om hvornår mine gravide guppyer føder. De er meget tykke, sort ved gattet og forholder sig roligt.
Har haft dem i fødekassen i en dag, men der skete intet!

Her er et link hvor du kan se fiskene:
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=736052

Mine spørgsmål er:

Hvornår skal jeg putte dem i føde kassen?
Hvad er typisk for en guppy lige inden den føder?
Hvor længe kan de gå i føde kassen?

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 130 point
Dato : 12-05-08 16:03

De kan da føde når som helst.
Jeg ville kun sætte den ene i fødekassen. fordi du har forholdsvis mange småbladede planter, hvor de små unger kan gemme sig. Du får masser af unger, så gør det ikke så meget om de voksne snupper dem der er langsomst.

Nu ved jeg ikke hvor stor din fødekasse er og hvordan den er indrettet. Det kan godt være at der er flest overlenende i det store akvarium.!
Held og lukke med dem

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 12-05-08 16:05

Tak skal du have.

Men vil du også svarer på de andre spørgsmål?

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-08 17:01

Citat
Hvad er typisk for en guppy lige inden den føder?
Hvor længe kan de gå i føde kassen?

Jeg synes ikke der er noget der er typisk for gubbier inden de føder udover at de er tykke - der er ca en måned mellem de føder ellers ved man ikke så meget fordi tykkelsen afhænger også af hvor mange unger der er i maven. De behøver ikke at gå i fødekassen længere end til de er færdige med at føde. De kan da sagtens gå i fødekassen i nogle dage inden de føder op til en uge synes jeg

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 12-05-08 17:02

Okay, tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 13-05-08 15:05

Jubii, så kom de små unger endelig !!!!

Her til eftermiddag smed hun godt og vel 50 små søde guppy unger!
Jeg havde puttet hende i fødekasse som valde synes jeg skulle, og nu kom de endelig.

Tak til alle der har hjulpet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-08 16:42

Til lykke!

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 16-05-08 22:30

Tak

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 17-05-08 14:00

Godkendelse af svar
Fra : Hop30

Dato : 17-05-08 14:03

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-08 14:04

jamen hvad nu?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-08 14:14

Selv tak!