/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
FTP Server
Fra : zith
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 09-05-08 11:54

Hej

Jeg vil gerne lave en FTP server hjemme ved mig selv.

Jeg har en fast IP fra tdc.

Jeg bruger Filezilla og det ser ud til at det kører jeg kan komme på internt.

I min router DI-524UP har jeg under Virtuel server sat portene 21 og 20 til min pc.

Men jeg kan stadig ikke komme på... hvis jeg bruger sådan en online port scanner ser det ud til at de ikke er åbne de 2 porte....

Nogen der har nogle forslag??

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-05-08 11:59

Har du husket at acceptere dette også igennem Firewall.
Nogle har deres porte specs et sted og hullet igennem firewallen et andet sted.

Således som jeg forstår det - har du serveren oppe og køre??
an du komme på den igennem den interne IP ???
Hvis ja til dette så er det et problem igennem din router, så tjek lige din settings igen.

Du snakker om en poortscanning?
Har du scannet internt og externt.
Nogle firewalls tillader ikke trafik ud af routeren for deredter skal ind igen mm man laver specielle regler for dette - andre har et problem hvis ikke DNS er lavet rigtigt externt fra! Men det er vist kun hvis du kører egen interne DNS !

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-05-08 12:15

ja jeg kan sagtens komme på internt.

Og jeg har ikke sat nogle interne DNS op eller andet det er en alm. installation med en router på.

Jeg har kigget rundt på nettet og der er flere der har gjort det samme altså lavet en virtuel server på routeren hvor det virkede bagefter... men sys ikke det virker for mig.

Jeg har snakket med TDC og de blockere ikke for nogle porte.

At de så ville have mig til at bruge port 25 kan jeg så ikke rigtig forstå for det har jeg læst mig frem til at det bruges til SMTP.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-05-08 12:26

Tror ikke du har forkaret det rigtigt til dem - For det er til SMTP traffik og ikke noget andet!

Har du så husket at trykke save i din router.
Hvad er din IP så kan jeg lave en scanning udefra

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-05-08 12:32

Jo jeg spurgte dem om de havde lukket for portene 20-21 fordi jeg ville lave en ftp server så den er god nok.

Online port scanneren kommer bare med dette:

isn't responding on port 20 (ftp-data).
isn't responding on port 21 (ftp).

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-05-08 13:35

prøv lige og kom med den adresse som man skal kunne connecte din ftp med.

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 50 point
Dato : 09-05-08 18:10

Hej

Det er helt sikkert et firewall problem... Du skriver man godt kan komme til internt det betyder din firewall er sat rigtigt op til LAN->LAN men hvad med WAN->LAN ????

/CaiNe

Kommentar
Fra : zith

Dato : 11-05-08 09:23

Jeg har sat min firewall sådan op :

WAN -> LAN ip 192.168.0.50 port 21 both (TCP/UDP)
WAN -> LAN ip 192.168.0.50 port 20 both (TCP/UDP)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-05-08 22:56

igen, prøv lige og kom med et link til den adresse som ftpen skal køre på , så kan vi se hvilke fejl der evt. kommer.

og så igen, du behøver ikke åbne port 20.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-05-08 10:12

jeg fandt ud af det... det var min firewall på min bærbar der fuckede det op... skide endpoint

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 13-05-08 10:14

Tak for svaret Caine.

Var godt nok min software firewall men stadig firewall :P