/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tur til Italien - Kør selv
Fra : bto77
Vist : 1287 gange
120 point
Dato : 06-05-08 20:24

Hejsa!

Min kæreste og jeg har snakket om at køre til Italien i perioden 11/7 - 21/7. Har været inde og lurer lidt på div. "kør-selv-ferie" - hjemmesider.

Er der nogen steder man bør se, og hvor meget kan man overhovedet nå på 10 dage? Inkl. transport frem og tilbage?

Bør man indskrænke sig til kun at se noget af f.eks. NordItalien (Gardasøen, Venedig osv.)??

Min kæreste er mest til badeferie og ønsker ikke at bruge for meget tid i bilen om dagen.

Kan det lade sig gøre bare at pakke teltet i bilen og så finde campingpladser efterhånden som man kommer rundt, eller er det en fordel at booke hjemmefra?

Av, det var mange spørsmål på en gang...

Håber I kan hjælpe?

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 130 point
Dato : 06-05-08 20:42

Vi kører til Gardasøen med campingvogn, i et meget roligt tempo, tager det ca 2 døgn incl overnatninger.

Vi kører tidligt ind for natten. Hvis i kører uden campingvogn, tager det ingen tid at komme derned Mange kører til Gardasøen i et hug (nogle også med campingvogn)

I kan sagtens finde overnatninger på campingpladser når i "kun" har telt.

Der er meget at se ved Gardasøen, men hvis i skal bade skal det ikke være i søen.

Hvis i vælger Gardasøen kan i også sagtens komme på en endagstur til Venedig, dog synets jeg altid der er trafikkaos ved betalingsanlægget ved Venedig, det kan godt tage ca en time at komme igennem

Hvis det primære er strand, er denne plads rigtig god

http://www.marinadivenezia.it/

lige ud til Adriaterhavet, og med en båd ca 500 m derfra direkte til Venedig.... Det er faktisk den nemmeste måde at komme til Venedig, så slipper i for p-problemer

Marina de venezia, har en stor teltafdeling, så det skulle heller ikke være noget problem at få en plads der

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-08 20:47

Med et lille telt er det som regel muligt at finde en plads, selv om man ikke har reserveret.

I vil jo køre på et tidspunkt med meget ferietrafik, så prøv at tilrettelæg at i kører meget tidligt om morgenen (afgang inden kl 7) , især i det sydlige tyskland og passagen ind mod alpepaset.

Det er en fordel at holde tidligt ind , nå at finde en god teltplads, før de andre, og se lidt af pladsens omegn.

I for kun en minimal brøkdel af Italien at se på den tid. prøv at udvide med blot nogle dage . Så bliver det ferie og ikke landevejsræs det meste af turen.
Der er dejlige steder i dolomitterne og ved venedig lidoen. Det er vist det i kan nå at se af Italien.

Gardasøen er overrendt og svær at se for bare vindsurfere. Der møder man andre turister og ser ikke noget typisk italiensk. Så er det ligesågodt med en tur til Bagsværd sø.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-05-08 20:57

Transor, jeg var ved Gardasøen - og skal derned igen i år - jeg så ikke så meget som en eneste vindsurfer, ja der var meget trafik dernede, men der var nu plads til alle, selv med den meget våde sommer herhjemme, vor rigtig mange tog dertil.

Jeg glemte at skrive at Marina di Venezia ligger på Lidoen - en lang tange - hvor denne plads er den 2. sidste

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-05-08 22:19

I kan sagtens finde plads til teltet efterhånden som I kommer frem.
Vi kørte rundt i norditalien i to uger sidste sommer, der er rigeligt at se.

Vi var desværre også ved gardasøen, det var turens absolutte nulpunkt, så prøv om I kan undgå det område.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-05-08 22:28

He he, og vi syntes så godt om Gardasøen, - ikke mindst sønne - at vi skal dertil igen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-05-08 22:36

Tja, hvis man kan lide at bo på en campingplads uden træer, hvor "jorden" ikke er andet end sten, hvor der bor 10.000 mennesker på mindre plads end et frimærke, ikke forbinder charme med camping, afskyer privatliv, synes at det er naturligt at naboerne kan se dig over skulderen når du spiser din aftensmad og længes efter den "hjertelige" betjening som butikkerne i det gamle polen var kendt for, så er Garda-søen muligvis stedet. Jeg ville hellere campere på rådhuspladsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-05-08 22:41

BertelBrander som du dog kan sige det

Det kommer vel an på hvilken plads man vælger, og igen hvilken plads på pladsen

http://www.campings.com/camping-piani-di-clodia-lazise/?idlengua=11

Her bliver man først kørt rundt i en lille golfvogn og kan udvælge en plads

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-05-08 23:08

På den campingplads vi fandt gik det galt fra starten.
Da vi ankom henvendte vi os selvfølgelig i "receptionen", som var et kæmpe lokale med 12 kasseapparater, og spurgte om de havde plads. Vi blev mødt med spørgsmålet: "Hvor længe vil I være her". Det vidste vi ikke, så vi svarede 1-3 nætter, men det var ganske umuligt at blive lukket ind hvis ikke vi på forhånd vidste nøjagtigt hvornår vi ville rejse.
Vi blev enige om 2 overnatninger (som var 2 for mange) og fik at vide: "I skal ligge på plads 32331!"

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-08 23:52

Ja bertelbrander
Bagsværd sø er mere indbydende og original italiensk end Gardasøen.
Kun Balatonsøen er lige så slem i højsæsonen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-05-08 08:23

BertelBrander, sådan en velkomst har jeg hørt om før, men når man tænker på det fra campingpladens side, forstår jeg det godt

Mange der ankommer ønsker et ophold på f.eks 12 dage, hvis du så kommer og næsten alle pladser er booket, og kun reserverer to dage, har de måske mistet en campist der ville blive meget længere.

Den plads du oplevede det på, er ikke et enkeltstående tilfælde, når man tjekker campingpladser (sydpå, ved ikke om det også er sådan herhjemme) så står det ofte på hjemmesiderne, når man begynder at udfylde reservationen.

Jeg vil lige pointerer overfor spørger, og sige at det kun gælder for campingvogne, et telt kan de altid finde plads til. En campist kan som regel også komme for en nat, man bliver så anvist en plads meget tæt på receptionen, så man nemmere kan komme videre, mange pladser har også en afdeling kun til "natteravne" dvs kommer sent, og kører næste morgen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-05-08 19:46

Jeg kan godt se at det er praktisk for kampingpladsen at de på forhånd ved hvor længe vi vil være på pladsen. Men når vi er på kamping planlægger vi ikke tingene og kører lidt som vinden blæser. Hvis der er godt på en campingplads bliver vi der lidt længere ellers kører vi videre. Det kunne man så ikke der hvor vi overnattede ved Gardasøen.

Godkendelse af svar
Fra : bto77

Dato : 08-05-08 18:23

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : hamdengule

Dato : 28-04-09 23:13

hej jeg syntes det vil være en god ide at indskrænke det.
nu ved jeg jo ikke helt hvad i er til men der er mange turist parker ved gardersøen.
som jeg personligt rigtigt godt kan lide, men nu er jeg jo os bar en knækt på 15 år.