/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Formulering og Problemstilling
Fra : LaraBoobs
Vist : 1079 gange
100 point
Dato : 04-05-08 17:29

Hey alle,

Hvad er en problemformulering og en problemstilling?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-08 17:49

Citat
Hvad er en problemformulering og en problemstilling?

Svar: Det er lige præcis det du spør om.

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 04-05-08 18:15

Problemformulering:
1)Begrundelse for valg af emne/problemvalg
2)Valg af konkrat problemstilling
3)Formulering af formål/mål for hensigten med at bearbejde det konkrete problem
4)Definitation af begreber anvendt i problemstillingen
5)Valg af synsvinkel ud fra hvilken den konkrete problem ønskes
6)Skitsering af undersøgelsesmetoderne samt praktisk/teoretisk mulighed
7)Valg af målgruppe

Disse 7 punkter udgør problemformulering.

En problemstilling er som oftest et ganske kortfattet sprøgsmål f.eks " hvordan kan vi styrke de handicappede musiske udtryksformer"

Kan anbefale dig bogen "pædagogstuderende" af Erik Jappe hvis det er sådan et studie du er påbegyndt.

Go arbejdslyst
Marianne

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 04-05-08 19:17

Hej.

En anden bog reference kunne være: Den gode opgave.

Du kan læse mere om bogen på bogens hjemmside, hvor du også kan hente de to første kapitler gratis: http://dgo.forlagetsl.dk/