/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
kaniner
Fra : cjuul
Vist : 1105 gange
400 point
Dato : 30-04-08 13:21

Hey med jer .
Jeg har fået 3 kaniner som ikke kunne blive boende hos sin familie pga flytning. Hvad er bedst for dem .
De kan komme ud i haven i dertil indrettet bure men hvad skal de ha og spise ud over græs og mælkebøtter ??
Det er mange år siden jeg har haft kaniner så jeg kan ikke huske det ???

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-04-08 13:24

Vi havde et bur som flyttedes rundt, så åd de græs og mælkebøtter på den
måde. Sørg for vand. Ellers fik de ikke noget andet.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 410 point
Dato : 30-04-08 13:27

Hjertelig tillykke med dine kaniner, dem bliver du garanteret rigtig glad for

Har de stået ude hele vinteren, ellers må du altså ikke sætte dem ud, før det er blevet ca 15 graders varme.

Af mad giver jeg mine:

Foderblanding med alverdens lækkerrier i, jeg køber det i Maxizoo, en skål til deling (to kaniner og et marsvin), godt med hø til natten (pga allergi, så er det væk når jeg står op)

Det var det fornuftige af det, men de får altså også godbidder i lange baner, de lever jo ikke evigt, så de skal have det godt.

Jeg køber nogle stænger jeg hænger på buret, nogle forskellige kornsorter, så får de nogle godbidder, som efter en kandubruger opfindelse nu hedder "Oblater", så får de også tvebakker og knækbrød, og selvfølgelig alt det grønne, som de pudsigt nok slet ikke er så interesserede i, og lige pt. får de også grene fra frugttræer.

De må ikke give dem det græs, du får når du har slået græs, der kan være forskellige planter i som de ikke kan tåle - står der i bøgerne - men mine sorterer nu altid selv, og ved godt hvad de kan tåle, og hvad de ikke kan tåle, f.eks elsker de når jeg serverer stedmoderblomster (helst de blå)

Og masser af frisk vand.

Det var vist det hele jeg fik med, men ellers må du spørge igen

Uuh jeg kunne vist blive ved med at skrive om de nimser, men jeg stopper pænt her

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-04-08 13:28

Fodre dem, næh vi åd dem.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-04-08 13:49

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Fodre dem, næh vi åd dem.

Det er en rigtig god ide Teil, De smager godt. Men de skal altså fodres først
Husk læ og skygge

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-04-08 14:02

Conejo con aioli kan anbefales...smager skønt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-04-08 15:25

Her er en rigtig god side, om pasning, fodring og meget andet om kaniner. Bl.a. fortælles der at kaniner er glade for morgenfruer og ægte kastanier

Der er også fine råd om bure,legetøj og endog toilettræning!

Held og lykke med kaninerne

http://www.kaninhop.dk/

Godkendelse af svar
Fra : cjuul

Dato : 30-04-08 15:37

Tak for svaret Nordsted1.
Det lyder som om du har forsrand på det så jeg lytter til dig og ser hvordan det går .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-08 22:20

Mææænd hvor er i onde