/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hvor mange laeser spansk i DK?
Fra : sirenita
Vist : 512 gange
275 point
Dato : 30-04-08 00:32

Er der nogen der kan svare mig, hvor mange danskere der er, som laeser spansk paa mellem eller videregaaende uddannelse ?
Har brug for rimelig konkret svar...

Mange tak

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-04-08 08:07
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-04-08 08:28

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-04-08 08:42
Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 30-04-08 08:43

Teil, det er kun 4

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 30-04-08 18:56

Hej...
Har vaeret inde og kigge , men det er ikke alt for oplysende.
Jeg ved at der er mange der har spansk paa gymnasiet, mange der gaar til spansk kursus efter arbejde etc.

svar fra Hellebirgitte giver kun ca. 300 paa videregaaende uddannelse, og statistikbanken Teil giver intet om laesning af spansk.

der maa vaere mange...............

mvh.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 137 point
Dato : 30-04-08 19:35

Der må være flere tusinde...

Hvis vi er 5.000.000 danskere fra 0 til 80 år,
og man studerer i say 4 år, det giver ca 250.000 studerende,
hvoraf mindst 100.000 går på en højere uddannelse med Spansk som valgmulighed...

Tidlige valgte man Engesk, Tysk og Fransk, men flere i verden taler jo Spansk,
og der er vore unge studerende klar over...

Så mindst 1/10 af de studerende med højere sprogligt niveau vælger spansk,
så nok omkring 10.000 spansk studerende i dette land, Svend

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 15-05-08 23:17

Er der ingen der ved naermere???

gracias

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-08 07:26

jo jeg ved det er 32

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-05-08 10:39

Hvis man står med den ene fod i en spand isterninger og den anden fod i en spand kogende vand, så skulle man statistisk ha' det godt.
Statistik er godt og ondt, men nok mest som Storm Petersen sagde:
Statistik er som en gammeldags gasgadelygte, meget god at læne sig op af, men belyser tingene af helvede til.
Dit spørgsmål vil være et gæt... om det er 4, 32 eller 10.000 Tjahhh! Nogen dropper ud og andre starter op. Nogen flytter fra landet og andre til, så DIN påstand omkring tallet vil være lige så god som andres.
Go' weekend

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-05-08 10:46
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-05-08 08:43

Eller via boghandlerne...

Hvor mange spansk bøger sælges der mon om året, på gymnasie og universitets niveauer,
aftenskoler, sprogskoler etc.

Disse lærebøger må være meget dyre med kun 32 potentielle købere, Svend

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 18-05-08 21:44

links fra clan giver desvaerre intet svar.........

maaske det med boghandlere burde give et praj.....
men hvor finder jeg dette svar????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-08 09:17

Du leder efter en nål i en høstak. Jeg tror ikke på der findes et entydigt svar på dit spørgsmål i.h.h.t. mit tidligere svar - det er og bliver et "gæt", og dit bud er lige så godt som andres... ellers må "de" jo modbevise det!!

Godkendelse af svar
Fra : sirenita

Dato : 27-05-08 19:55

Tak for svaret svendgiversen.

Tager dit svar som maaske det naermeste sandheden.

eftersom der ikke er naermere fakta, tak for det...

mvh.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-05-08 20:41

Selv tak, Svend