/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
overfører itune bibliotek
Fra : james25
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 29-04-08 23:32

Hey !

Jeg har overført mit itun bibliotek fra en pc til min nye mac. Men det er åbenbart ikke alle albums der medtaget. Når jeg kigger på min ipod ligger der meget mere musik end på mit nye itunebibliotek. Jeg har frabedt itune om at synkroniser ipoden med mac´en for at ungå at musikken på ipod bliver slettet. Hvad har jeg gjort galt og hvordan får jeg alle mine bibliotekker samt musik filer fra den gamle pc´er med over på den nye mac ?

Håber i kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-08 01:54

Her følger en dansk oversættelse at instruktioner der kan finders her:http://www.tunequest.org/migrating-your-itunes-library-from-windows-to-mac/20061105/

1. I Windows, start iTunes.

2. Vælg "Konsolider bibliotek..." fra "Advanceret" menuen. Dette vil flytte alle musik arkiverne til "iTunes Music" mappen og sortere dem efter kunstner og album.

3. Afslut iTunes.

4. Find vej til din "My Music" mappe. Typisk findes den her:
C:\Documents and Settings\~username~\My Documents\My Music

5. Kopier mappen "iTunes" til din nye Macs skrivebord. Afhængigt af hvor meget musik du har og valget af overførsels metode, kan denne process tage et stykke tid.

6. Start iTunes på din Mac. Hvis du ikke har brugt iTunes før, skal du i gennem de sædvanlige konfigurations spørgsmål. Når iTunes spøger om at søge efter din musik så svar "Nej". Du vil så blive præsenteret for et tomt bibliotek.

7. Afslut iTunes.

8. Find vej til din musikmappe :
/Users/~username~/Music/

9. Flyt iTunes mappen til papirkurven og tøm den.

10. Flyt den iTunes mappe du kopierede fra Windows til dit skrivebord ind i Musik mappen, i stedet for den du netop har slettet.

11. Start iTunes igen. Du skulle nu se et genkendeligt bibliotek med alle dine vurderinger og antal afspilninger intakte.

Se evt også Apples vejledning i hvordan du kan bruge din iPod til at flytte dit musik bibliotek:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300173

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 04-05-08 21:46

Tak for svaret UlrikB.