/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gamo eller Hastan?
Fra : gamo1234
Vist : 2497 gange
20 point
Dato : 27-04-08 16:58

Hej alle.

Jeg står lidt i et dillema. Jeg havde planlagt at købe et luftgevær på 4,5 mm, og havde sådan set besluttet mig for Hastan 125 combo 4,5mm. Men så læste jeg et indlæg herinde, og så at Hastan var noget møg for det skød sig selv ihjel efter 100 skud, og det virkede ikke osv.. Men det lød ellers godt med det Hastan 125 combo der skyder 375 m/s og med monte carlo skæfte, og TRUGLO sigte midler.
Jeg går efter lettere gevær (bare ikke tunge) der stadig skyder hårdt og præcist, da jeg skal bruge det til præcisionsskydning.
Jeg har valgt nogle geværer ud, som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med at vælge og evt. give gode råd og fif????

1) Gamo Hunter 440 Combo Kaliber : 4,5 mm
Hastighed 305 m/s
En af de kraftigste GAMO modeller du kan få! Justerbart aftræk og visir samt TRUGLO fiberoptik-system. Luksus skæfte i valnøddetræ med kindpude, netskæringer og ventileret bagkappe. 2-trins aftrækker med indbygget sikring. Kikkertstop medfølger ikke.
Leveres med: GAMO Kikkert 3-9x40WR og 1 æsk. GAMO Expander hagl.
Pris: 1999 kr.

2)Gamo Viper Max Kaliber : 4,5 mm
Hastighed 305 m/s
Viper Max udført i kunstofskæfte med soft grip belægninger for perfekt hold. Dobbelt kindpude og ventileret gummibagkappe. Monteret med forhøjet base til kikkert samt TRUGLO fiberoptikssigte. Automatisk sikring og flot "guld" aftrækker.
Pris: 1999 kr.

3)Model 125 Combo Kaliber : 4,5 mm
Hastighed 380 m/s
Tyrkisk produceret kvalitets luftgevær. Syntetisk montecarlo skæfte med netskæringer. Justerbart aftræk. Forberedt til montage af kikkert. Incl. kikkertstop Monteret med Truglo sigtmidler. Der medfølger ekstra kolbestykker til regulering af riflens længde
Denne model leveres incl. 4x32 kikkert og GAMO skinnemontage. Dette gevær er MAXIMUM POWER!!

Pris: 1999 kr.

4)Gamo Shadow Sport Combo Kaliber : 4,5 mm
Hastighed 305 m/s
Shadow sport combo leveres med påmonteret Gamo kikkert 3-9x40. Geværet er med riflet stålløb med en korrisionsfast polymer-coatning. 2 trins regulerbar aftrækker samt sikring. Kunststofskæftet med "dobbelt" kindpude er ergonomisk udformet.
Pris: 1649 kr.

Tak!

Søren.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-04-08 17:25

Tjaaa---du får jo hvad du betaler for.
Gamo 440 er efter min opfattelse det bedste, af 4 halvdårlige køb
Hvis du lægger en "tusse" mere på bordet, får du noget helt andet kram at vælge imellem.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : gamo1234

Dato : 27-04-08 17:34

Men hvad siger du til Hastans geværer ?

og hvorfor mener du de andre 3 er halvdårlige køb?

Kommentar
Fra : gamo1234

Dato : 27-04-08 17:41

og hvad siger du til:

Gamo Shadow 1000 Combo Kaliber : 4,5 mm
Hastighed 300 m/s
Shadow 1000 er med præcisionsriffelgang, 2-trins regulerbar aftrækker samt sikring. Justerbare sigtemidler samt fiberoptisk sigte. Kunststofskæftet med kindpude er ergonomisk udformet og forsynet med ventileret gummibagkappe.
Denne model leveres med en GAMO kikkert, 4x32WR samt en æske med 250 Pro Magnum hagl.
Pris: 1500 kr. nedsat fra 2600 kr.

?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-04-08 17:53

Stadig efter min mening---
Hatsan er noget bras--Tyrkisk når det er værst.
Alle de nævnte Gamo'er har problemer med sigtemidler og aftrækkermekanisme.
Et godt råd:
Opret dig som bruger på dette link----her er næsten alle oplysninger om alle våben
http://www.nordisk-forum.dk/
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 27-04-08 17:59
Kommentar
Fra : gamo1234

Dato : 27-04-08 17:59

Ok, men hvis du så skal anbefale et rigtig godt gevær hvilket et skulle det så være?

Kommentar
Fra : gamo1234

Dato : 27-04-08 18:06

af dem aller øverst skal man knække dem alle ikke også?

og hvordan tuner jeg et gevær ?

Kommentar
Fra : gamo1234

Dato : 27-04-08 18:10

okay, her spørgsmålet til 1.000.000 kr.

Har bestemt mig for Gamo Hunter 440, men skal det være 5,5 eller 4,5? simpelt hvad er bedst?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-04-08 18:23

Hvis du ikke skal bruge den til jagt, skal du holde dig til 4,5 mm.
4,5 mm er mere nøjagtig på længere afstand

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-04-08 18:25
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-04-08 18:27

Linket virkede ikke--prøver igen
http://arms-gallery.dk/index.php?kat=219&side=2911

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-04-08 18:28

Det var bedre
Held og lykke
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : gamo1234

Dato : 27-04-08 18:40

nogle der ved hvor meget Gamo Hunter 440 vejer?

Godkendelse af svar
Fra : gamo1234

Dato : 27-04-08 18:40

Tusind Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : Airpower

Dato : 19-07-08 20:04

Til dem der gider at læse det.
For mig eget vedkomende, jeg har et hatsan 125. cal 5,5 m/m. presission, jeg ved hvordan man skal skyde med det, så ud til 30 m, ok.
Men har også fundet ud af af at, et luftgevær er ikke hvad det det var i gamle dage.både Diana & wheirauc, bruger plastic og presset metal i det de sælger i dag . jeg tror at det man skal gøre sig klart, det er at et luftgevær med fast pibe er det bedste, det er nok fordi at, med så mange frabrikanter, så skal dem der producere luftgeværer idag finde nogle måder hvor de kan spare lidt på udgifterne . Der er hængslet imellem cylinderen & piben et meget vigtigt sted, (havde selv en Diana 45, indtil den blev stjålet, den ramte fandeme alt hvad man skød på, selv med kikkert.) Det der er galt med knækgevæer i dag det er at selve knæklejet, det er noget lort. ( forstået på den måde at hver gang at man har taget ladegreb & lukket piben igen, tja. så sidder den sku ikke samme sted, det kan være at selve pibeenden den peger1/10 m/m til den ene side, så brug matematikken,så kan i regne ud hvad det bliver på 25m, (pibelængde * slør)...
Bedste råd det er camo Cfx. eller, hvis man har råd en tysk model med fast pibe...
Må trykluften være med jer...
www.sportwaffen-schneider.de

Kommentar
Fra : GronneDK

Dato : 29-06-10 10:35

-> Gamo1234

Jeg kan se at Gamo Hunter 440 vejer 3 kg.

Se her: http://www.lystfiskeren.dk/shop/luftv%C3%A5ben+tilbeh%C3%B8r/luftgev%C3%A6r/gamo/?g=68