/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
server
Fra : rasmusandersen2
Vist : 444 gange
70 point
Dato : 01-03-03 14:56

hvad kræver det at hoste sin egen server

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 01-03-03 14:59

en computer, og internetadgang

Hvilken type server ??

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 01-03-03 15:01

jeg er meget nybegynder hvad ser ver angår
jeg skal bare ha sådan jeg kan lave mine frontpage2000 formular

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 01-03-03 15:23

Hej

Hvis du er XP-bruger er det rimeligt let... Du smider din XP Cd i... Installere ISS som ligger under "Installer nye komponenter" ... efter det skulle der gerne være kommet noget i dine "Administrative Tools" i "Start" --> "Programs"...
Som hedder "Internet Security Services" og en Mappe på dit C-Drev som hedder "Inetpub" her under finder mappen "wwwroot" der skal du placere din hjemmeside...
For at få den til at virke skal du ind i "Internet Security Services" i "Administrative Tools" og redigere din start side etc.
(Kan ikke lige huske navnet på fanebladet) men navnet på din hjemmeside skulle gerne stå der... så Højreklik --> egenskaber/properties her skal du finde et faneblad, hvor du kan add et html-document (Der er i forevejen nogle "index.html" etc. ca. 3) så add'er du din statside... nu skulle du gerne have en server....

Men man kan kun komme ind på den med din IP dvs. Http://DIN IP du kan se den her http://www.myip.dk .
For at få et navn til hjemmeside f.eks http://www.kandu.dk skal du havde et domaine tjek evt. http://www.dandomain.dk

Held og lykke
/Caine

ps.
Brug Coffeecup Html Editor istedet for Frontpage... Xara Webstyle 3.1 til design af menu'er o. lign. Pixie til farve/code "fortæller"

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 01-03-03 18:10

skal jeg have bredbånd og skal min computer stå tændt hele tiden

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 70 point
Dato : 22-03-03 22:09

hej rasmus
Jeg havde desværre overset at du havde skrevet igen...
Du skal have bredbånd og din computer skal stå tændt hele tiden hvis folk skal have adgang til din server

Godkendelse af svar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 11-08-03 16:08

Tak for svaret Uffe29.