/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
chikane på arbejdsplads, hjælp
Fra : passionshower
Vist : 544 gange
300 point
Dato : 20-04-08 20:24

Jeg har været udsat for konstant chikane på arbejdspladsen, og jeg har et stort behov for hjælp.

Én af mine kollegaer er berygtet for raserianfald. Han er psykopat og tyran. Han har brug for lægehjælp. Han skriger, skræmmer og ydmyger mig og nogle andre (de svage er perfekt “punching bag” for ham). Det har han gjort i lang lang tid. The chefer er helt blinde i denne sag. De er rigtigt bange for ham og har valgt at holde munden. De kan ikke fyre ham. Jeg vil meget gerne sende en anonym klage til myndighederne, men jeg er bange for at miste jobbet (jeg arbejder bare på tidsbegrænset kontrakt).

Det bliver endnu værre med tiden. Den sidste uge var vi til et møde, denne psykopat begyndte at vise sin voldsom vrede over for mig. Da vores chef bad ham om at opføre sig pænt, var han lige ved at slå chefen på hovedet. Derefter fortsatte han at chikanere mig på en endnu mere voldsom måde i de næste par timer for at tage hævn over mig og chefen. Han nyder det rigtigt højt.

Jeg er en hårdarbejdende, genert og rolig person. Jeg er blevet deprimeret og frustreret. Jeg føler mig udbrændt af konstant angreb, som er fuldstændig uden grund. Alle er godt bevidst om sagen, men ingen på arbejdet er villig til at vidne. De fejer bare sagen ind under gulvtæppet. Hjælp mig. Hvad skal jeg gøre? Han er psykologisk syg. Hvordan kan man tvinge ham til at få lægebehandling mod hidsighed?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 310 point
Dato : 20-04-08 20:33

Gå til din fagforening og forklar dem hvad der foregår

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-04-08 20:54

Jeg ville hurtigst muligt finde et andet job - ligemeget hvad. Ens hekbred er vigtigere end økonomi. Og når nu ikkr hverken chefen eller tilidsmanden kan ordne sagen, så flyt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 20:55

Citat
jeg arbejder bare på tidsbegrænset kontrakt).

Hvorfor er du så bange for at miste jobbet?

Fortæl idioten hvad du mener om ham, koste hvad det vil.
Lidt frisk luft gavner alle, så spyt ud.

En fyrresedel giver dig jo dagpenge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 20:59

Citat
Hvordan kan man tvinge ham til at få lægebehandling mod hidsighed

Du skal ikke tvinge ham til noget, han nyder jo hver gang han får ram på dig.
Der ligger dit problem.
Den dag du kan vise at hans liv og problemer rager dig en papand. den dag
du siger din mening uanset hans raseriudbrud.
Den dag er du den stærke og han må finde sig et nyt offer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-08 09:32

Hvad så, har du rettet ryggen?
Brug en "firewall" så det dumme svin ikke når ind til dig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-08 11:17

Selvfølgeligt er det altid bedst, hvis medarbejderne selv kan ordne deres mellemværende! Når det er sagt, så synes jeg ikke den virksomhed fortjener ordentlige medarbejdere! Når ikke hverken ejeren lederen eller tillidsmanden, vil tage affære, når det udvikler sig så groft - find et andet job, snarest.

Godkendelse af svar
Fra : passionshower

Dato : 27-04-08 19:16

Tak for svaret Sunowich. Jeg er desværre ikke medlem af nogen fagforening.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-08 00:04

Det må du se at blive Takker og bukker