/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hund med på ferie til udlandet
Fra : bfksorte
Vist : 1603 gange
300 point
Dato : 17-04-08 19:16

Jeg har fået den ide, at jeg vil have min hund,, Sorte en seks år gammel cairn terrier med på ferie til udlandet.
Jeg har ikke bestemt hvor, men har tænkt på Portugal, Cypern eller Frankrig.
Mit problem er dog, at det er næsten umuligt at finde hoteller eller bed and breakfast, hvor de tillader hunde.
Jeg har kontaktet flere rejsebureauer, men de har ikke været til megen hjælp.
Dansk Kennelklub har ikke besvaret min mail.
Men jeg kan da ikke være den eneste, der gerne vil have min hund med på ferie.
Jeg vil spørge, om nogen af jer har ideer til, hvordan jeg kommer videre.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-08 19:24

Tag på Camping så er det problem løst

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-04-08 19:26

Travl hotellernes hjemmeside igennem og se hvad de skriver.
Skriv evt til udenlandske hundeklubber og spørg om råd.

Rejs ikke til Kina. De æder bare hunden. De bæster.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-08 19:47

Det lyder rigtig hyggeligt

Hvordan vil du rejse - bil - fly tog eller?

Her er i første omgang regler om at rejse med hund i udlandet

Citat
Tema om rejse med hund

http://www.netdyredoktor.dk/sw16114.asp

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-08 20:05

Mon ikke du kan finde det rigtige her

Citat
Hot Dog Holidays selects charming hotels, castles, mansions, and many other special accommodations in France, Spain, Portugal and other countries in Europe where you and your pet are welcome.... Our goal is to make traveling with your dog as easy as possible. If you would like to have some tips on traveling with your pet, have a look at our Travel Tips by clicking on the General menu. Hot Dog Holidays always aims to offer the lowest rates

http://www.hotdogholidays.com/

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-04-08 20:05

du skal de fleste steder betale en barne pris for at have hund med har du den i transport taske / .kasse er problemet ikke så stort.
euro hoteller se efter dem.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 17-04-08 20:08

Jeg har planlagt at flyve og min eneste betingelse er, at der skal være et direkte fly, da jeg ikke kan overskue et flyskift, men ellers er jeg helt åben overfor hvor det skal være. Dog skal jeg på ettidspunkt rejse i december 2009 og her gælder det om at finde et sted, hvor der er lidt varme omkring 14-15 grader.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-08 20:10
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-08 20:19

Ofte er det et spørgsmål om lidt mer pris...

Hvis man kun vil betale den mindste discout pris får man nej til hunde,
fordi der er øget risiko; ekstra rengøring, evt. ødelæggelse af tæpper, gøen, etc.

Sidste år, hvor vi med stort besvær havde fået afsat vor lille mini pudel,
så vi en cairn terrier lignende hund rejse med fly helt til Californien...

Jeg kender ikke Cypern, men både i Portugal og Frankrig er de fleste glade for hunde,
og hvis I betaler lidt ekstra, og hunden er velopdragen, får I sikkert lov at tage den med.

Husk at skrive, at den har sin egen kurv og tæppe med...

Hvis I søger på nettet efter pension, kan også i de fleste lande vælge med hund, Svend

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-08 20:28

Utrolig mange links prøv selv at kigge med her
http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B%22dog+friendly%22%2B%22holiday%22&btnG=S%C3%B8g&lr=

Men jeg syntes nu, at du skal kontakte rejsebureauerne igen - de må da kunne vejlede dig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-08 22:33

Citat
Mit problem er dog, at det er næsten umuligt at finde hoteller eller bed and breakfast, hvor de tillader hunde.

Så lad den dog blive hjemme og få den passet i sikre og trygge rammer.

Jeg fatter ikke, hvordan nogen kan tænke sig at slæbe vovsen med på ferie i udlandet, det kan aldrig være for hundens skyld, tværtimod kan det være en særdeles stressende oplevelse for den.

Og i hvert fald i to af de lande du nævner, har men ikke samme opfattelse af hunde, som vi har her i landet....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-08 23:15

Ja jeg så lige en hyggelig tur i bil evt og så camping undervejs ellers ville jeg også få den passet herhjemme som vi selv gør Vi havde dog hund sidste år men det var fordi vi havde planlagt at købe en mere i Ungarn som vi så havde med hjem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-08 08:41

Nu er nogle hunde jo så forkælede, at de vanskeligt overlades til andre...

Vi vil i hvert fald ikke sende vor lille Debbie i Kennel blandt større hunde,
så hellere tage den med på ferie, Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-08 09:17

Vi har aldrig vores i kennel men får den /nu dem passet hos nogle venner

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 18-04-08 11:23

http://www.hotdogholidays.com/

Du skal huske at den skal have svensker vaccine for at må tages med til visse udlande.
dvs 2* rabis vaccine blodtest efter 120 dage og øvrige vacciner skal også være op til dato.

You must have a vets certificate to show that your pet is fitted with a microchip, vaccinated against rabies, and successfully blood tested. You must also have an official PES certificate.

Although not required it is advisable to treat your dog for ticks before you go. The Babesia tick is present in France but not the UK, so your dog may not have developed immunity from it. If you get your dog treated in France, make sure the vet issues the official certificate.

http://www.day-tripper.net/infopetsabroad.html se øvrige oplysninger her
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-04-08 12:58

Jeg har flere gange ferieret i specielt Frankrig med (store) hunde, og det kan varmt anbefalet.

Franskmændene har et afslappet forhold til husdyr, og vi har været på hoteller og restauranter (også nogle finere af slagsen) med hunde.
Min erfaring har været, at hvis man spørger pænt først, før man kommer "væltende" med hele menageriet, er de fleste hoteller/restauranter positivt indstillet. I nogle hoteller har man et lille anneks specielt beregnet til hundemennesker.

Til anskuelse kan jeg fortælle om en varm sommerdag, hvor jeg gik med min hund i en mindre by i Alsace. Vi passerede en ismand, der havde en gadebod. Ismanden kaldte os tilbage og pegede på en skål med vand, han havde stillet frem til min hund. Et tilbud vi, med tak, benyttede os af.
Ville det kunne være sket i DK - måske - men jeg har aldrig oplevet det. og vil du spise på en restaurant med din hund, er det, som regel, udenfor.

Det siger sig selv, at hundepas med behørige vaccinationer var i orden inden afrejsen.
Den svenske model med blodprøve for antistoffer er - mig bekendt - ikke nødvendig endnu. men jeg har ladet mig fortælle, at det kommer.

God ferie.

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 19-04-08 21:13

Tak for alle jeres råd og kommentarer. Jeg er ihvertfald blevet klogere.
Men det har været utrolig svært at vælge, men det måtte jeg jo.
Sidste år var min hund i en kennel en måned. Det var et godt sted og den led ikke overlast, men det vil jeg ikke gøre igen.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 300 point
Dato : 21-04-08 20:46

Frankrig er et super rejseland for hunde. De bliver meget forkælet og er accepteret de fleste steder. Dit problem lyder mere, som om det er rejsebureauerne, som ikke er interesset i hunde.

Det er selvfølgelig ikke nemt at rejse med dyr, hvis man ikke selv kører. Nu ved jeg ikke hvad en cairn vejer, men er det under fem kg kan du også flyve og tage den med i kabinen. Så kunne du flyve til f.eks. Nice leje en bil og f.eks. bo på Hotel Campanile, en hotelkæde som reklamerer med at hunde er velkomne. Priserne er tilmed rimelige. http://www.campanile.com/en/default.aspx

Hvis du selv kører på ferie, er mulighederne nærmest uendelige i Frankrig.

Om det er godt eller ej, at tage hunde med på ferie er forskelligt fra hund til hund. Nogle elsker det andre hader det.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : bfksorte

Dato : 21-04-08 21:37

Tak for svaret qfha

jeg vil helt klart undersøge Sydfrankrig som en mulighed