/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
At blive fri for telefonsalg
Fra : motek
Vist : 2271 gange
100 point
Dato : 15-04-08 10:25

Hej.

Jeg har hørt at man et eller andet sted på nettet, kan gå ind og sætte et flueben e.lign.,
så man undgår at blive ringet op af div. aviser, forsikringsselskaber m.m.,
der vil pådutte os div. "gode" tilbud..... lige midt i aftensmaden

Er der nogle her der ved noget om det?

Mvh.
Motek

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-08 10:31

Citat
Sådan fravælges reklamer
Hvis du ikke ønsker at blive ringet op eller at modtage reklamer, der er adresseret til dig, skal du henvende dig til CPR-registeret i din bopælskommune. Her kan du komme på den såkaldte “Robinsonliste”. Firmaerne skal tjekke “Robinson-listen” hvert kvartal, før de kontakter folk personligt.
Hvis der kun er få firmaer, du ikke vil have opringninger og adresserede reklamer fra, kan du nøjes med at kontakte de aktuelle firmaer og bede dem om at lade være med at kontakte dig fremover.
Adresseløse forsendelser kan du i nogen grad undgå ved at få et “Nej tak til reklamer” skilt på posthuset. Det er dog frivilligt for firmaerne om de vil respektere skiltet.

http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Rettigheder/20051206145612.htm#fravaelg

Godkendelse af svar
Fra : motek

Dato : 15-04-08 10:39

Det lyder godt

Tak for svaret og point til dig ans

Mvh.
Motek

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-04-08 10:46

Selv tak.

Jeg håber, du bliver af med telefonsælgerne

Kommentar
Fra : motek

Dato : 15-04-08 13:00

Det håber jeg også.

Jeg har allerede rettet henvendelse til folkeregistret i min kommune.
Herved skulle det problem være løst, eller ihverfald efter en 3mdr. periode,
som den behjælpelige dame sagde.