/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
gødnings experiment
Fra : patty
Vist : 1068 gange
20 point
Dato : 10-04-08 22:47

Hey ..
Mig og min fætter er igang med et projekt, hvor vi vil experimentere lidt med hvilke stoffer der virker bedst som gødning til de forskellige planter i min fætters drivhus.
Min fætter er nok experten i det her projekt, mens jeg bare er den lille hjælper der skaffer redskaberne.. :P

End til videre har jeg skaffet ammoniumnitrat, calciumnitrat og magnesiumnitrat..
Men jeg mangler stadig en ting på min fætters liste, og det er kalisalpeter.
Jeg har fundet et sted hvor man kan købe det, men det er kun i poser med 25 kg i, og vi behøver kun 1 eller 2 kg.
Så er der nogen der ved hvor jeg kan købe noget kalisalpeter i lidt mindre doser, og er der nogen der har nogle idéer til hvilke stoffer vi ellers ville kunne bruge til vores lille projek?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 30 point
Dato : 10-04-08 22:55

i mangler fosfor og kalium hvis man skal tage de klassiske tre fra NPK gødning. kalisalpeter er ofte brugt som kilde til nitrat, men som du sikkert ved, så også som bestanddel i sprængstof o.l. Derfor er det svært at få fat i i mindre mængder hvis ikke man arbejder indenfor noget med kemi at gøre. Jeg tror du skal være heldig hvis du kan finde det i mindre mængder, men prøv at søge på svenske sider, især dem der err akvarierelaterede. Ellers spørg på en planteskole eller gartneri om de er interesserede i at aftage resten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-08 22:56

Kalisalpeter kan ikke købes i mindre portioner

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-04-08 22:58

Jeg tror du skal lave en bombe...........er du terrorist?
alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 23:02

Citat
Jeg tror du skal lave en bombe

Tænk det tror jeg også
Så ingen hints herfra andet end det bedste gødning til drivhus er regnvand hvor der er lagt brændenælder i
Og så er det ikke løgn !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-08 23:04

Der har tidligere været sådan et spørgsmål her på kandu,

Jeg ringede til politiet... bare sådan til orientering

Kommentar
Fra : patty

Dato : 10-04-08 23:06

lol.. er da ikk terrorist ?

men jeg vil da snakke med min fætter om det med brændenælderne ..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 23:07

Hej nordsted.
Citat
Der har tidligere været sådan et spørgsmål her på kandu,

Jo det har der faktisk. Jeg kan ikke huske spørgsmålet præcist , men det er ikke 14 dage siden

Kommentar
Fra : patty

Dato : 10-04-08 23:08

vidste heller ikk at det kunne bruges som sprængstof, det er jo som sagt min fætter der er experten, og hvis man nu var terrorist så skal man vel også bruge det i store mængder ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 23:13

Citat
vidste heller ikk at det kunne bruges som sprængstof, det er jo som sagt min fætter der er experten

Ja Ja vi tror også på julemanden
TÆNK dig dog om.

Kommentar
Fra : patty

Dato : 10-04-08 23:16

rolig nu .. ?

men hvis i har så meget paranoia her inde så skal jeg da nok finde et andet sted at spørge om hjælp ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 23:18

Patty.
For f... mand , tror du ikke der MÅSKE er en grund til at DU skal skaffe tingene ???

Kommentar
Fra : patty

Dato : 10-04-08 23:20

tja, jeg ser sjældent min fætter.. og så ville vi lave noget sammen, og siden jeg ikke ligefrem er vidunder barn inden for sådan nogle ting, så ville jeg bare gerne skaffe tingene.. bare for at være en del af det.. :-/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 23:22

Citat
så ville jeg bare gerne skaffe tingene..

GLEM DET !!!!!!!!

Kommentar
Fra : patty

Dato : 10-04-08 23:25

jamen så glem da bare mit spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : patty

Dato : 10-04-08 23:25

Tak for svaret sipelip.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-08 23:54

Atter en profil måske vi ku slippe for nødden hvis han sprang sig selv lidt i luften.Ligesom bombemanden i 70 'erne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 08:10

Politiet tager faktisk sådan nogle henvendelser alvorligt,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 08:12

Det skulle vel ikke være ham her der er din fætter

http://www.kandu.dk/Spg119836.aspx

Kommentar
Fra : Magnum8

Dato : 08-12-08 20:17

Du kan gøre det at du køber en pose KALKsalpeter og tager 340 gr ned i et bæger, der efter koger du en liter vand og blander det op med de 340 gr kalksalpeter, rør det godt, læg det et sted og lad det der krums falde til bunds efter det er fordelt skal du tage vandet og ikke grumset i bunden ned i et ny bæger og bland 223,5 gr salt uden jod i læg det derefter i en fryser i en nat, hæld vandet ud voila så er der KNO3 : D

Kommentar
Fra : Magnum8

Dato : 08-12-08 20:18

ups misforstod spørgsmølet

Kommentar
Fra : Magnum8

Dato : 08-12-08 20:19

ved mindre du skal bruge det til bomber ;)