/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
5 raske prinser højt fra nord
Fra : Klumme
Vist : 923 gange
50 point
Dato : 08-04-08 11:37

Det er sgu da utroligt, at den samling paphoveder absolut skal bruge en helvedes masse offentlige skattekroner, for at holde et møde.

Havreholm Slot i idylliske Nordsjælland...intet mindre kunne ikke gøre det, da folketingets præsidium skulle drøfte for eller imod tørklæder på folketingets talerstol. Der var åbenbart ikke plads nok på Christiansborg, og hvad det koster er skrupskide ligemeget. Det er jo ikke deres egne lommer de skal i, når de skal udføre det arbejde, som burde foregå på deres arbejdsplads.

http://www.havreholm.dk/?name=pages&page_id=1&op=web_restaurant

Er det rimeligt??

Præsidiet består af disse:

Formand: Thor Pedersen (V)
1. næstformand: Svend Auken (S)
2. næstformand: Søren Espersen (DF)
3. næstformand: Holger K. Nielsen (SF)
4. næstformand: Helge Adam Møller (K)

1.eren og specielt 3.eren må siges at være temlig malplacerede på Havreholm Slot LOOOL

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-04-08 11:46

Selvfølgelig Med gastronomien i højsæde. Hellere gå flot på røven end småt på røven.

Hvad med nr. 2 og 4

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 11:48

Nahhh nr. 2 og 4 gebærder sig sikkert bedre på marmorslotsgulvene... det var ud fra den betragtning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 11:49
Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-04-08 11:50

Glemte lige denne her

Citat
Røgfrit lokale samt adgang for kørestol forefindes i restauranten.

Der er tænkt på det hele. Mon også de udleverer førerhunde hvis det er nødvendigt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-04-08 11:56

Heldigvis er der 6 suiter på Havreholm, så ingen skal bo under deres standard !!

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-04-08 12:00

Sådan en flok forbandede nasserøve.

Det møde kunne de sagtens have holdt i et kælderrum på Christiansborg hvis ikke lige der var "plads" i salen til den store flok.

Thor havde sikkert også et lille kontorlokale
på størelse med en balsal de nok kunne "klemme" sig ind i.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-04-08 12:02

En skønne dag bor vi reservat ligesom indianerne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 12:17

5 Paphoveder skrev jeg, men der følger jo et slæng af chauffører, sekræterer og bolleveninder med, så de kan jo hurtigt blive en lille snes til højt smørrebrød og portvin til deres sleske tale

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-08 13:33

Se lidt lyst på det folkens, de får lært manere af Fru Lise Corell, det kan de vel ikke på Christiansborg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 13:39

Nå du mener, at de lærer at spise med kniv og gaffel uden at få rifter i hovedet LOOL

Af mit ganske særlige, herlige og ærlige hjerte skal jeg indrømme, at jeg er bedøvende ligeglad, om de skærer hovedet af sig selv eller andre i det møde, så længe deres manérkursus afholdes for mine penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-08 13:50

Du har godt nok ikke meget humor idag

Utroligt at de kan kalde den knaldhytte for et slot, sådan ser de fleste huse da ud i Nordsjælland, uden at det nødvendigvis bliver kaldt for et slot

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-04-08 14:00

Hej klumme.
JaJa. Fint skal det være og hvad ender det op med ???
Helt ærligt røv og nøgler og hvem betaler regningen næste gang . OGSÅ . Det er sq alle os der knokler og betaler vores skat , sommetider med glæde og andre gange med vemod !!!
Jeg vil da med næste gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-08 14:07

Og vel syntes jeg da ej det er i orden, at de bruger "vores" penge på den måde

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-04-08 14:21

min første tanke, da de sagde havreholm, var da også: hvorfor spilde så mange penge, når diskussionen lige så godt kunne foregå på christiansborg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 15:29

Nordsted
Citat
Nå du mener, at de lærer at spise med kniv og gaffel uden at få rifter i hovedet LOOL

Hvis du ikke mener jeg har humor i dag, så vil jeg aldrig mere forsøge ar være sjov

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-08 15:31

ÅÅh jow bare fortsæt, øvelse gør mester

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 15:47

Jeg bad Søren Espersen om en forklaring på Havreholm Slot, og fik nedenstående.- Det er en tynd kop the.

Herunder ses korrespondencen mellem Søren og ego.

Citat
Hej Søren.

Det var med beklagelse at jeg så, at det bliver tilladt at tale fra folketingets talerstol iført dette tåbelige Shariatørklæde, men lidt formildende at det trods alt blev forbudt at optræde iført burka. Det kunne også lige passe andet.

Når jeg skriver til dig, er det fordi vi i en lille kreds, foranlediget af en avisoverskrift ,snakkede om nødvendigheden af at afholde møde sådan et sted og da kredsen godt kunne tænke sig at høre nærmere ang. Havreholm Slot skrev jeg denne mail til dig.

Jeg mener at 5 mennesker næsten kan "stuves" af vejen hvorsom helst. På Christiansborg, privat, eller på et hotel i hovedstadsområdet med en konference facilitet, hvilket mange af de københavnske hoteller har.

Havreholm Slot virker en anelse dekadent at benytte til et møde, og det som slår "kredsen" som drøftede dette, er jo at prisen for at indlogere sig på slottet formentlig er væsentligt højere end et konferencerum m.evt.frokost på eksempelvis Grand Hotel på Vesterbrogade.

Kan du give mig ret i dette, eller evt. forklare hvorfor Havreholm Slot blev valgt, på trods af den meget højere pris. Det er jo skattekroner der bliver forbrugt, og det har derfor en vis interesse.

Kan / vil du oplyse hvad jeres ophold kostede på Havreholm, og hvor mange I var foruden Præsidiets medlemmer. Jeg tænker her på evt. sekretærer, chauffører mv.

Søren Espersen <Soren.Espersen@ft.dk> til Ulla, mig
Vis detaljer 11.22 (4 timer siden)

Kære Klumme.
Tak for din mail vedr. Havreholm. Det er normalt, at Folketingets Præsidium - eller regeringen eller folketingsgrupperne tager på konference også udenfor Christiansborg. Jeg kender ikke Havreholms priser, men jeg kunne ikke forestille mig, at de er så særligt forskellige fra andre konference-steder.

Med venlig hilsen

Søren Espersen

Medlem af Folketinget
Member of Parliament

Christiansborg - Danmark

Qvi desiderat pacem, praeparet bellum
www.sorenespersen.dk

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 09-04-08 16:42

alene det at deltagerne ikke ved hvad det koster, og sikkert ikke ønsker at vide det, siger mig, at der sikker bliver smidt rigtig mange skattekroner ud til unødvendige formål.
der burde være en regel for folketingsmedlemmer der siger, at de altid skal bruge den billigste løsning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:47

Ja det kan der være noget om. Men lige i denne situation, synes jeg det er grotesk at vælge Havreholmløsningen. 5 personer kan edderbankemig være alle steder.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 10-04-08 22:51

Citat
5 personer kan edderbankemig være alle steder

Det er rigtigt klumme .
De kunne også ha siddet rundt om mit spisebord og jeg havde da gernet disket op med frikadeller og asier. Og så til en 1/4 af prisen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:07

Ja 1/4 af 30.000...LOOL det kan jeg godt forstå. Skal de ha surt til, så koster det ekstra

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-04-08 23:20

Citat
Skal de ha surt til, så koster det ekstra

OK men det er også hjemmesyltet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 23:22

DET koster... Kan jeg købe et glas af dig sukkk savle

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-08 21:51

Jeg ser frem til at prøve dine deller Pia

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-08 21:51

Frikadeller altså

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-04-08 23:09

Citat
Frikadeller altså

Okay okay !!!
Tak for point klumme .
Jeg lærer det vel en dag