/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
undulat klippet for langt ned.
Fra : skt_Thomas
Vist : 1747 gange
500 point
Dato : 06-04-08 21:18

Hej alle Sammen.

Min familie og jeg, har lige klippet klørene på vores Undulat, men kom desværre til at klippe lidt for langt ned, så der kom blod frem.

Min far (der holdt fuglen) har fået en meget lille smule blod (mindre end en dråbe) på fingrene, mens at der er en smule blod på undulatens klo, der nu er størknet.

Mit spørgsmål er nu: er det farligt at han (fuglen) har mistet dette blod, og kan blødningen fortsætte?

med Venlig Hilsen

Skt_Thomas

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 510 point
Dato : 06-04-08 21:35

Jeg har selv haft undulater, og ved godt, at man kan blive meget glad for sådan en lille fugl.

Undulater har kun få ml blod, så der skal ikke så meget til, før de mister for meget. Men, da nu blødningen er stoppet, tror jeg ikke der sker mere.

Hvis I vil være helt sikre, så ring til jeres lokale dyrlægevagt, der kan give råd. Hvis I ikke kan finde nummeret, så ring til en af dem jeg kunne finde her

http://www.dyrehospital.info/Dyrl%C3%A6gevagten.htm

Kommentar
Fra : skt_Thomas

Dato : 06-04-08 21:37

fint, tusind tak, det lettede meget :D

men, er der nogen risiko for at det skal begynde at bløde igen?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-04-08 21:43

Det ved jeg altså ikke, men selvfølgelig kan kan det måske springe op igen, hvis den støder neglen imod noget, så måske ring lige og spørg en prof.

læs lige hvad dyrlægen skriver, jeg ved godt at det er for sent, nu I har klippet
Citat
Når man skal klippe en fugls klør, er der også stor fare for, at fuglen bliver såret, hvis man ikke ved præcis, hvor blodårerne løber i klørene. Da en undulat kun har ganske få ml blod, kan selv et par dråbers blodtab være farligt for den. Er du derfor ikke 100% sikker på, hvad du gør, skal du overlade det til en dyrlæge at klippe klørene på din fugl.

Held og lykke

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-04-08 21:44
Godkendelse af svar
Fra : skt_Thomas

Dato : 06-04-08 21:45

Jeg har læst det citat du kom med, og det gjorde mig en smule foruroligende, og jeg tror at du har ret i at jeg burde ringe til en prof, tusind tak for dit hurtige svar:D

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-04-08 21:46

Selv tak og mange hilsner fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-04-08 21:52

Næste gang undulaten skal have klippet negle, kan I bare gå til den lokale fugle/dyrehandler, det er noget billigere end en tur til dyrlægen