/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Fastnet/Bredbånd billigst hvor
Fra : ingelein
Vist : 674 gange
50 point
Dato : 01-04-08 18:51

Hej
Vi giver omtrent 1.300 kr. pr. kvartal. hos TDC for fastnet og bredbånd. Desuden er vi medlem af stedets lokale antenneforening, som på årsbasis koster ca. 2.000 kr. for den mindste pakke, som er rigelig for os. Telefonen benytter vi også kun meget sjældent.
I realiteten kunne vi nøjes med en mobiltelefon - men da jeg ikke hører godt nok og vi er glade for vores B & O telefon, som er trådløs, er jeg i vildrede med hvad der kan lade sig gøre som alternativ til TDC.
Nogen der har et andet/billigere forslag. Vi bor i et område, hvor PROFIBER er på banen. Desuden skifter vores antenneforening til STOFANET.
Jeg har aldrig interesseret mig for det, men der er sikkert penge at spare ved at kigge på andre muligheder.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-04-08 19:16
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-04-08 19:55

Hej dr_dem

Tak for linket - det er desværre ikke med de tyske TV-kanaler i pakkerne. For os i det sønderjyske (Vi er tilmed født i Flensborg), er det et "must". Sammenregnet er der nu heller ikke den store forskel til TDC. Alt i alt.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-04-08 20:59

Jamen så hils alle mine fætre og kusiner dernede

Kommentar
Fra : me67

Dato : 01-04-08 21:14

http://www.fullrate.dk/

Venligst ME67

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-04-08 21:32

Hej ME67
Tak for linket - har lige besøgt siden - Dækker ikke mit område.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 02-04-08 00:15

dansknet var også mit første bud. Jeg har bestilt en 10/2* mbit hos cybercity til 299pr mrd, men hvis man ikke behøver så meget , kan det jo gøres en del billigere.

Hvis din fælles antenne skifter til stofanet, så håber jeg ikke det de laver det samme trick som her, regningen fra min fællesantenne (som også køres af stofanet) er steget med 75-80% siden nytår, nu koster den ca 3300 om året :/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 02-04-08 00:16

skulle nok lihe have nævnt at * betyder at man fik 2 mbit hvos man bestilte før den første april :)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-04-08 00:33

hej bruuno117
Fra i dag den 1. april (ikke aprilsnar?) får jeg 4 MB for 249 hos TDC. Men jeg var i grunden tilfreds da jeg kun fik 1 MB. Jeg downloader hverken musik eller film og kører oftest på min gamle CompaQ, og den sætter jo også sine begrænsninger for hvor godt jeg kan køre med de højere hastigheder - eller har jeg misforstået noget?
Hvad skete der med STOFANET, fik I ikke et tilbud, som de skal overholde? - Vi overgår nemlig også til STOFANET, medmindre vi melder os ud af antenneforeningen, men det koster vist knapper at gøre det. -
Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 50 point
Dato : 02-04-08 00:48

Med 4 Mb, går jeg ud fra du mener 4 mbit download (og sikkert en crappy 256kbit upload), hos dansknet kan du få en ganske fin 10 mbit med 1 mbit upload til samme pris, og kun 99 kroner i oprettelse. Der er selvfølgelig ikke mange der har brug for så meget, men med de hastigheder er der mulighed for at streame højkvilitets video ned fra nettet, og det kan jo godt være man for brug for det i fremtiden. Men du har ret, det bliver svært for et gammelt øg af en computer at følge med de hastigheder, men derfor synnes jeg stadig at det er ret tåbeligt at beholde TDC net, med mindre det er den gode service (har jeg hørt de yder ihvertfald) man går efter.

Stofanet tilbyder sammen med by antennen 2 pakker, en basis med 4-5 kanaler (dr, dr2,tv2,sbs net) til omkring 400 kroner om året, og så den store pakke med omkring 40 kanaler til 3300 om året. med jævne mellemrum kommer der et valgkort over kanaler som man så skal krydse af og sende ind, og så bliver pakken ændret ifølge det. Jeg ved ikke om der bare er kommet et par dyre kanaler med denne gang, men den begrundelse jeg har fået, er simpelt hen at kanalerne har sat priserne kraftigt op :/ men det falder veel også godt i hak med oliepriserne og alt det andet der er steget voldsomt på det sidste :/

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-04-08 22:38

Tak for svaret bruuno117.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Rasmus03

Dato : 30-11-09 12:07

Der er stor forskel på priserne på bredbånd og digital tv hos de forskellige udbydere.

Her kan du se, hos hvilken udbyder, du billigst kan samle bredbånd, tv og ip-telefoni i en samlet pakke:
www.digital-tv-guide.dk

Hvis du kun har brug for bredbånd, så kan du se de billigste udbydere af bredbånd her:

www.billig-bredbaand.net

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-08-16 14:08

Du kan evt. kontakte dette firma hvis du har brug for hjælp til at vælge:
https://www.cooper.dk