/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hushjælp
Fra : o.v.n.
Vist : 939 gange
100 point
Dato : 01-04-08 14:46

Ved ikke om nogen kan hjælpe, men måske kan i komme med nogle forslag som jeg kan vurdere, spørgsmålet, jo for ikke så længe siden fik jeg hjælp til privat rengøring, en lille kinesisk ting som jeg købte for lidt under 3000 kr gennem en dansk mellemmand, men vi kan ikke kommunikere, det er kun få kommandoer som forstås og det er heller for godt at der bliver gjort rent i hjørnerne, jeg har måske forventet for meget, men kan jeg bare returnere og forlange pengene tilbage ? Eller skal jeg stille mig tilfreds og håbe vi vænner os til hinanden ? Tager på arbejde nu og læser først jeres forslag efter midnat

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-08 14:52

Tjae......det kommer lidt an på, om det var en privat sælger, eller om det var en der har den slags salg af hjælpemidler som erhverv.

Købeloven giver ikke de store muligheder for reklamationer over for en privatsælger, for han kan altid , m.h.t. fejl og mangler på en vare, dække sig ind under, at du har købt som beset, og at han ikke har faglig/professionel kendskab til at konstatere fejl og mangler ved det solgte.

Så hvis ikke du vil risikere yderligere okostninger i forb. med evt. retssag mod sælger, kan det kun anbefales, at du beholder varen, og sådan med tiden forsøger at affinde dig med den og evt. arbejder på at udbedre evt. mangler

1 . april

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 01-04-08 14:55

Du skal returnere , og så anskaffe dig en Polsk "lille ting" eller af anden østeuropæisk afstamning , de er meget bedre til at holde rent om dig og ellers "servicere"dig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-04-08 14:59

Hej O.V.N.
Selvfølgelig skal du ikke stille dig tilfreds. Du må ta en snak med dem , der hvor du har købt og hører hvad de siger. Jeg kan forestille mig at det er en lille rund støvsuger du mener og den kan altså ikke komme i hjørner medmindre du bor i et vandtårn

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 01-04-08 15:02

Citat
en lille kinesisk ting som jeg købte for lidt under 3000 kr gennem en dansk mellemmand

Hvad er en "ting" - mener du at det er et menneske, du har købt - og for 3000 kr.
Køber man et menneske har man købt en slave. Har du en slave?
Slaveloven blev i Danmark ophævet for omkring 150 år siden for at beskytte mennesker mod slaveri.
Købeloven gælder i dag og skal beskytte mennesker mod snyderi.

Tror du virkelig at køb af slaver er omfattet af købeloven?
Hvis ja - ...hvilket årstal lever du egentlig i?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-04-08 15:07

tja !! nu det er d. 1 april så syntes jeg da du skulle tilmedle dig den kommunale hjemme hjælp det er meget billigere

hvis du ikke syntes om det så vil jeg da foreslå dig enten at gøre det selv !! eller få en af madammerne i byen til lige at give dig lidt hjælp for et par håndøre.

ha en god dag

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-04-08 15:07

Det er ikke sådan at få hushjælp Du må nok overveje fordele og ulemper inden jeres veje evt. skilles. Jeg ved, de kan være lidt hårde ved møblerne, være temmelig støjende og enkelte temmelig langsomme. Til gengæld kræver de ikke meget af deres omgivelser. Kun lidt oprydning før de går igang med arbejdet. Det med hjørnerne, må du nok lære at leve med

Hvis du overvejer en anden, så kig her

http://www.dr.dk/konsum/test/robottest.htm

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-04-08 15:48

Har jeg misforstået alt?
En lille kinesisk "ing", der ikke forstår alle KOMANDOER!
Hvad havde du forventet?
Kvinder af i dag tager ikke mod ordrer eller komandoer! De forventer ikke at blive betragtet som ting.
Det med at komme i hjørnerne. Hvad betyder det?
Hvis det er et sprogproblem, Kan du så ikke selv tage hjørnerne i det mindste indtil hun forstår hvad du vil?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 15:53

KrestenKlit.... husk lige på hvilken dato vi har idag

Ha ha o.v.n.

Til den pris kan du kun få en slags husassistent ----- din mor ------

(med mindre hun har opdraget dig ordentligt)

Du må ud og købe dig en ny støvsuger

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-04-08 16:09

Tja men jeg forstå det på samme vis som Kresten klit - man hører da om så mange der får sendt en asiatisk hjælp for nogle få tusind

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 16:54

Valde, det har jeg meget meget svært ved at tro om o.v.n., godt nok kender jeg ham ikke, men ud

fra hans skriverier her på kandu, lyder han som en mand, med hjertet og hjernen på rette sted, en

som der ikke kunne finde på, at udnytte andre mennesker.

o.v.n. giv mig lige ret, når du læser dette, ellers er jeg da helt til grin

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-04-08 17:03

Støvsugere og andre ting der betjenes med knapper de misforstlår da ikke ordrer! Jeg tror heller ikke vi importerer dem fra Kina til en pris af 3000kr

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 01-04-08 17:28

For mig lyder den "lille ting" som et menneske.

Citat
men vi kan ikke kommunikere, det er kun få kommandoer som forstås

Det er da kun mennesker og dyr man kommunikerer med.

Citat
men kan jeg bare returnere og forlange pengene tilbage

hmm.. man returnerer ikke bare mennesker og får penge tilbage.
Får hun (jeg går udfra det er en hun) overhovedet løn?

Citat
Eller skal jeg stille mig tilfreds og håbe vi vænner os til hinanden

igen et bevis på at det må være et menneske. Maskiner vænner sig aldrig til nogen.

FØJ FOR FANDEN
Håber på det bestemteste at det ikke er et mennekse du har købt.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 01-04-08 19:17

APRILSNAR!!

andet er der vel ikke at sige til det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-08 19:22

Du er blevet narret godt og grundigt. Små Kinsiske ting er i virkeligheden fra Taiwan, og bør ikke koste over 1500 kr. for en alm. 230 v + forlængerledning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 19:26

Eyvind altså

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-08 19:59

Jammen jeg har altså erfaring med disse små fikse ting til at gøre rent.
Jeg har erhvervet et udvidet Dyson sugebevis og har lov til at trykke på skiftepedalen mellem fliser og tæpper. Det lille mundstykke til stole og lign. må jeg først benytte efter 4 års praktik. Til sommer får jeg også lov til selv at tænde for den lille fikse ting.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 20:06

Ja ja vi har også fået købt en fiks lille ting, en håndstøvsuger, den er jeg godt nok uvenner med,
første gang jeg ville startet skidtet fik jeg trykket på en forkert knap, så den gik i to dele, knappen var vel til at få tømp posen, jeg ved det ikke, jeg blev sur, da alt skidtet lå på gulvet, så nu har manden fået den, mæænd er jo så glad for at muligt teknisk, men underligt nok syntes jeg ikke han så glad ud, da jeg sagde det var hans fra nu af.

Så ka han bare la' være med at købe sådan noget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-04-08 21:51

Citat
kommunale hjemme hjælp

Du kan også få madudbringning

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 01-04-08 22:58

Jeg må strække våben og erklære:
Jeg hoppede i med begge ben.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-08 01:28

Hej igen APRILSNAR, et par stykker hoppede i, det var også meningen, jeg syntes at jeg havde gjort mig stor umage med at formulere mig kryptisk, åbenbar ikke nok, jeg er slet ikke så utilfreds at jeg vil bytte men hjørnerne dem må vi selv klare om lørdagen, kommadoer, ja det var en del af det kryptiske, hvis jeg skrev at jeg kunne trykke på et par knapper, så havde ingen af jer reageret som et par stykker gjorde, jeg havde håbet at hele bundtet var hoppet i, men i er mig en tand for kvikke, men bare vent til næste år! Det er en aprilsnar og Dova kunne jeg ikke løbe om hjørner med, en del af jer var skeptiske og anede at det var en spøg, Dova får sine point i morgen, jeg lader lige spørgsmålet stå åbent så i kan se at det var en spøg, forsøgt indpakket så det burde kunne misforståes, her er så den lille kinetiske ting, ikke min egen men min er nøjagtig magen til: http://www.youtube.com/watch?v=6NpNOt3oW8E og jo jeg har haft bunden i vejret på tingesten, og der står Made i China

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 06:56

Jamen det bliver da spændende, at se hvad du finder på til næste år

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-04-08 06:59

Hej o.v.n. hvor har jeg moret mig

Kommentar
Fra : zith

Dato : 02-04-08 09:22

Hvor grineren er det da...

Jeg sys du skal skynde dig over grænsen og sig hun skal vente der til du kommer igen og smut hehe

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-08 13:48

Tak for svaret dova. Bare vent til næste år, du (og de andre) skal også i fælden og ikke regne den ud på o,oo sekund, jeg havde ikke så megen tid i går, men var jeg den eneste som forsøgte mig på Kandu ? Tak for deltagelse, jeg håber at Jeb3 er kommet ud af det røde felt igen