/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
.Gif filer - animationer
Fra : ingelein
Vist : 5507 gange
100 point
Dato : 24-03-08 21:00

Hej
Jeg søger sider med små sjove animationer til at vedhæfte i e-mails.
Mine kursister har spurgt efter sådanne - men jeg ved ikke hvor jeg kan finde nogle sjove (ikke frække - så bliver jeg smidt ud af skolen).
Jeg vil blive ekstra glad hvis jeg også kan få en kort forklaring på hvordan de virker - altså hvordan de bliver levende.
Mine kursister er alle over 60 år, men derfor må gifferne godt være sjove.
Mange hilsner Ingelein -

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-03-08 21:03

Der er virkelig mange at vælge imellem prøv bare at se her
http://www.google.com/search?hl=da&q=%2Banimationer&lr=

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-08 21:06
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-08 21:12
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-03-08 21:32

Citat
Hvem kender ikke situationen, hvor man lige skal sende en munter eller festlig e-mail af sted? Nu står man blot og mangler en lille tegning, der pepper den elektroniske post op. Hvor går man så hen? Jo, det er såmænd ikke så svært.
På Animationer.dk kan du hente alverdens små sjove animationer, og de ligger i alfabetisk orden, så det er bare om at finde en der kan bruges. Under alfabetet er der flere muligheder for at finde noget brugbart,

Hvis du trykker på kvinden, skal du være klar over at du kan finde animationer, som kan virke stødende på nogen.
Når du har fundet den animation du synes om, højreklikker og gemmer den så i en mappe efter eget valg. Der er fornøjelige ting til alle anledninger, til alle årstider og til alle former for humor, så hvis du vil til at lave skægge e-mails er det bare om at komme i gang.

http://www.animationer.dk/

http://www.nettips.dk/p1382.asp

God fornøjelse

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-03-08 21:34

http://home.worldonline.dk/helgec/animationer.html
fremstilling
søg på google
animationer+fremstilling

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-08 21:56

Lige en med Smileys
http://www.smilie.dk/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 24-03-08 22:08

Hej

Gif animationer er bare små billedefrekvenser der kører med billeder du selv kan lave.
Fuldstændig som i tegnefilm, først armen nede, så halvt oppe og så oppe.

Microsoft har et gammelt,enkelt, men godt Gif animationsprogram der er gratis.

Jeg har før kørt det på XP uden problemer (tvivler med Vista)

Hvis i har lyst til at lave jeres ebne animationer, kan det downloades her:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/13212

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-08 22:37

Citat
Hvis i har lyst til at lave jeres ebne animationer, kan det downloades her:
WinXPeter kan du ikke lige huske mig på at du har point til gode, jeg har desværre brugt så heftig af min beholdning at jeg ikke kan stille spørgsmål til mere end 120 point lige nu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-08 22:42
Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 24-03-08 22:54

Citat
WinXPeter kan du ikke lige huske mig på at du har point til gode

Hej o.v.n.

Tak for tanken, men spekuler nu ikke for meget på det. Er glad hvis du kan bruge det

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-03-08 23:02

Tak for svaret ferik.
Også tak til alle de andre med de fine links.

Efter mange påskegæster alle dage stod jeg lige og manglede nogle hurtige opgaver til mine kursister i morgen - og på det link du sendte, var "lektionen" lige til at printe ud.

Mange venlige hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-03-08 09:00

til Ingelein!
jeg har en del ting, du måske kunne bruge, send mig en mail, hvis du er interesseret