/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / OS/2 / Spørgsmål
10  thomas2610 100
Overfald igen/Død
Fra : BittenOne
Vist : 911 gange
20 point
Dato : 21-03-08 00:22

Ja så er der igen en ung mand der er blevet overfaldet,og det endte desværre med døden til følge, han var kun 16 år og var på arbejde som avisbud.

Jeg har aldrig før været en person der var bange for noget her i livet, men nu er jeg faktisk bange på mine børn og især børnebørns vegne på 9 og 12 år, jeg overvejer, at købe en Peberspray til mine børnebørn selv om det er ulovligt.

Det vil jeg faktisk blæse på, for havde denne unge mand på 16 år haft en peberspray som han var informeret om kun, at bruge i aller sidste nødstilfælde, ville han have overlevet.Så lad os få en debat igang om, at det lovliggøres her og nu.Hvem kan fortælle mig hvor jeg kan bestille en peberspray henne.???????????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-03-08 00:29

Der er ingen garanti for at avisbudet havde overlevet hvis han havde haft en peberspray.
Måske ville det i stedet have tændt overfaldsmændende endnu mere af.

I stedet burde alle være udstyret med en AK47 så man kan forsvare sig selv.

Ja, ovenstående er ironi, mindre bevæbning og ikke mere er vejen frem til et fredeligt og sikkert samfund!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 21-03-08 00:42

Nu et underligt indlæg i kategorien: OS/2 ..som er et næsten uddødt operativsystem fra IBM

Prøv hellere med større held at deltage f.eks. hér: http://www.kandu.dk/spg118808.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BittenOne

Dato : 21-03-08 00:45

Hej BertelBrander

Jeg ønsker fortsat, at få fat i en peberspray til mine børnebørn, for det er jo ikke noget der kan dræbe som knive o.s.v. jeg tror, at han kunne have reddet sit liv med en peberspray, om det så havde kostet en bøde så var det også det værd.

Men hvad er en AK 47 som du skriver om, er det våben???Vort samfund har nået bunden hvad angår vold, så man er nød til, at sikre sig dog ikke med våben.

Tak for dit svar.BittenOne

Godkendelse af svar
Fra : BittenOne

Dato : 21-03-08 00:48

Tak for svaret molokyle.Skal lige ha' fat i hvordan det fungerer herinde, er lige tilmeldt for en time siden./BittenOne

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-03-08 00:59

Problemet med peberspray/knive/våben/bomber er at de ikke gør bæreren mere sikker, tværtimod.
Undersøgelser fra USA viser faktisk at folk der bærer våben har større risiko for at blive skudt end folk der ikke bærer våben.
Jeg er glad for at mine børn ikke går med våben, for det ved jeg er det sikreste

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 01:13

BittenOne -> Helt ok. ..og velkommen på Kandu.dk

Så ved du nu; at relevante kommentarer til spørgsmål/debat er der størst sandsynlighed for forekommer, når indlæget oprettes i den relevante kategori.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 03:35

Bertel

Du skrev:
Citat
Måske ville det i stedet have tændt overfaldsmændende endnu mere af.

Hertil kan man da kun sige og hvad så...kunne det gå mere "galt" end det gjorde?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-03-08 00:09

I den givne situation ville en peberspray næppe have gjort nogen forskel.
Men i lignende situationer ville en peberspray oftest gøre tingende værre.

Kommentar
Fra : Kjeld

Dato : 19-12-08 11:26

kom nu med den adresse til det peberspray, vi skal da for pokker ikke bare stå og se til at vores familie bliver overfaldet eller selv bliver det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-08 19:12

Jeg har aldrig været ude i en situation, hvor jeg ik' har ku' forhandle eller tale mig til rette med evt. ugerningsmænd/stratenrøvere/tyveknægte/overfaldsmænd/knivstikkere/psykopater/røvhuller & skidensprællere !!!

De ka' i modsat fald ...bar' kom' an !

Pebberspray ...? ...er det ik' no'et man sniffer ...? ..hjemme i 'privaten' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-12-08 19:55

Ja hvilke ugerningsmænd /stratenrøvere / tyveknægte / overfaldsmænd / knivstikkere / psykopater / røvhuller & skidensprællere, ville ikke give op for den talende joint