/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
syge guppier
Fra : palleognina
Vist : 762 gange
20 point
Dato : 20-03-08 17:37

Hjælp..

Jeg tror mine guppier er syge.. De har nogle hvide pletter på finnerne, og en af dem er allerede død..
Hvad kan der være galt.? Og hvordan gør jeg det godt igen..

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 30 point
Dato : 20-03-08 17:49

Det er nok en helt almindelig Guppy sygdom. Skynd dig ned i en Akvarieforretning og køb den medicin der skal til.
Om det er fiskedræber, svamp eller itchy ved jeg ikke. Men der er vist nogle forskellige sygdomme der alle har hvide pletter som symptomer.
Prøv også at skifte vandet lidt oftere.

Godkendelse af svar
Fra : palleognina

Dato : 20-03-08 17:57

Tak for svaret tararam. men Har ellers skiftet vand jævnligt...og i skrivende stund, er der 3 mere der har vendt bugen den forkerte vej... ØV

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-03-08 18:16

Visse sygdomme er meget svære at slippe af med. De bliver ved med at følge selv om man skifter vand og besætning. Men jeg er helt sikker på at forretningen kan hjælpe dig.

Ellers er http://www.danskguppyklub.dk/forum/
et godt sted at hente hjælp. Klik ind på forum og så klik sygdomme og medicin.

Kommentar
Fra : neonfisk155

Dato : 22-05-08 14:09

det kunne godt være fiskedræber/fiskeforkølelse de skal bare have noget medicin det jeg bruger hedder ichtiosan som kan købes hos din dyrehandler

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 16:53

giv dem noget medicin der hedder sera oimpur det kan købes hos dyrehandlerne

eller sæt dem over mindre akvarie hvis. du har et det kan købes billigt hos dyrehandlerne 200/300