/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
skal jeg købe dollar nu
Fra : turup
Vist : 734 gange
248 point
Dato : 19-03-08 07:49

Jeg har et lillet beløb i banken og vil gerne være en klog mand så skulle jeg købe nogle us dollar for de penge jeg sparer op skal jeg først bruge i år 2010

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 258 point
Dato : 19-03-08 08:01

Det du spørger om er 'Stiger dollaren eller falder den over en 2-års periode'.

Hvis der var almindelig enighed om at den steg, så ville der være stor efterspørgsel efter den og så ville den allerede være steget.
Hvis der var almindelig enighed om at den faldt, så ville folk hellere anbringe deres penge i andre valutaer og så ville den allerede være faldet.

Så den slags kan ifølge sagens natur ikke besvares sagligt konkret. Det kan kun blive fornemmelser. Personligt tror jeg dollaren stabiliserer sig på eller lige under det nuværende niveau og på sigt stiger en smule. Jeg er så sikker på denne opfattelse at jeg godt turde risikere dine penge på sagen. Ikke mine egne. Mine egne ville jeg hellere placere i en 2% real 2010. Min fornemmelse for at den vil stige til kurs 100 indenfor 2 år er så stærk at jeg godt ville risikere egne penge.

Godkendelse af svar
Fra : turup

Dato : 19-03-08 08:07

Tak for svaret henrikkrebs.