/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lovlig download af billeder
Fra : Nyx-x
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 17-03-08 01:17

Jeg har brug for et billed af fodspor, tegnet eller som foto. Men er det muligt at finde et sted hvor det er lovligt og gratis at downloade billeder.
Jeg havde håbet at finde et billed med fodspor tværs over billedet. Som kunne ligge bag teksten på forsiden.
Jeg er ved at lave en mappe med indlæg til sko, og skal lave en forside med oversigt hvad for indlæg der er i mappen.
Jeg har søgt men synes ikke rigtig jeg kommer nogen steder, er ikke lige en haj til at søge på nettet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-08 02:20

http://www.spacemermaid1001.dk/wp-content/footprints-clean.gif

http://www.brondby-bibliotekerne.dk/images/15/217-3168.jpg

Her er nogle forskellige fodspor som du evt kan forstørre eller bruge som skabeloner til nogle du selv laver

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 02:37

Hvis du lovlig vil bruge billeder hentet på internettet, til noget ehvervs mæssig reklame eller brochurer, eventuel selv bruge billederne på din egen side, så skal du kontakte webmaster på siden og få lov, der er copyright på alle billeder, et eksempel er her et støvleaftryk på en avisside: http://www.malermestre.dk/dk/Menu/Privat/Reklamekampagne bare et eksempel, men hvis du vil bruge et billede fra siden, så er der kontakt oplysning allernederst på siden, du må ikke bruge et sådant billede til offenliggørelse uden at få en tilladelse fra sidens ejere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 02:43

Et andet eksempel, her er det nogle fodspor i sandet, men det du skal se efter, hvis du vil bruge billedet, er de kontakt oplysninger der er ude til højre, skriv en mail og spørg om lov, men igen bare et eksempel, det er sikkert ikke den slags aftryk du leder efter

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-03-08 05:43

alternativt kunne du jo selv lave de fodspor og tage et foto af dem med et digitalcamera
gå en tur på stranden i vådt sand , over fliserne med muder på skoene eller smør list skosværte under sålerne og gå en tur over et stylle papir ( fås som afdækningspapir i ruller på 10 og 50 meter for 25-100 kr )
det er kun fantasien der sætter begrænsningen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-08 06:28

Send mig din mail adresse, så skal jeg sende en fil med fodspor. De er sorte på hvid baggrund.
Skal det være i eps, jpg eller pdf format?

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-08 06:42

Du kan evt. smugkikke her:
http://peecee.dk/upload/view/104120
http://peecee.dk/upload/view/104121

De er dårlige da det er en jpg fil. EPS og PDF fil kan du skalerer.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 19-03-08 01:24

Tak for svaret hawaii7.