/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Net Send
Fra : mærsk
Vist : 536 gange
30 point
Dato : 15-03-08 22:39

Hej!
Jeg vil gerne have lidt hjælp med at sende små beskeder til netvlrket og computer på nettet.
Jeg har prøvet cmd men jeg kan ikke få det til at virke
Tak!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-03-08 22:42

Citat
netvlrket

????
Lidt mere forklaring fremmer forståelsen!

Kommentar
Fra : mærsk

Dato : 15-03-08 22:44

Jo jeg vil bare gerne kunne sende besteder når jeg er til lan o.v.s

netværket*

Kommentar
Fra : mærsk

Dato : 15-03-08 22:44

beskeder*

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 15-03-08 22:47

Hvis i er på nettet, når i spiller LAN, så kan i bruge msn, eller icq

Kommentar
Fra : mærsk

Dato : 15-03-08 22:50

Ja men det trækker ned på hastigheden hvis alle sidder på det

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 30 point
Dato : 16-03-08 07:19

Hejsa.. jeg er klar over hvad du vil, men kommandoen netsend er ikke understøttet i xp (sp2) og vista.

Hvis du gerne vil sende beskeder til en anden computer så er dette program måske noget for dig http://www.winpopup-lan-messenger.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-08 11:33

cmd > og skriv
>net send computernavn "hej"
enter

eller h-klik på denne comp. og vælg administrer
H-klik på computeradministration(lokal) > alle opgaver > send konsolmddelelse.
tilføj > skriv computernavn > ok
skriv meddelelse > snd

Det er ikke sikkert at du får lov til det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-08 20:06

Citat
Hejsa.. jeg er klar over hvad du vil, men kommandoen netsend er ikke understøttet i xp (sp2) og vista.

Ha ha - så kan jeg bedre forstå at den ikke virkede hos mig.
Jeg brugte den meget i win 2000 i vores netværk.

Godkendelse af svar
Fra : mærsk

Dato : 18-03-08 12:05

Tak for svaret buch78. det virker;)

Kommentar
Fra : mærsk

Dato : 18-03-08 12:11

Eyvind:

Når man med vista går ind i administrer og højer kilkker på local så står der kun opret forbindelse til en anden computer

Kommentar
Fra : mærsk

Dato : 18-03-08 12:57

Men der er ingen der ved om man ikke få messenger til at stå inde i tjenster?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-08 12:59

Tak buch78 - den kan jeg også lige bruge i vores netværk.