/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dialogen om varmepumpe
Fra : voo
Vist : 618 gange
500 point
Dato : 11-03-08 22:07

Takker for dialogen
Voo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 22:26

Øhh Hvem takker du ????

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-03-08 22:33

Har du besluttet dig for at købe ?

Kommentar
Fra : voo

Dato : 11-03-08 22:34

Købe?
Jeg har købt
voo

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-03-08 07:12

Ok, jeg forveksler med en anden dialog.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 12-03-08 08:43

Jeg har hørt, at ma kan købe elektrisitet til lidt billigere priser, hvis man bruger Varmepumpe!
Er der andre, som hve noget om dette?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-03-08 09:19

Wesper, nej. Men der var for mange år siden en rabat til husholdninger der brugte over et vist antal KW, for at hjælpe med de som fyrede med el, - dengang var el at betragte som en god energikilde, - men så kom Auken i regering, og så var det slut.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 12-03-08 10:28

Mange tak for svaret.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-03-08 10:41

Der er stadig et lille nedslag/fradrag for forbrugere der har el-varme. Bruger du mange kwt om året er der også mulighed for at få en fastprisaftaale til en lidt lavere pris.

Kommentar
Fra : voo

Dato : 12-03-08 10:44

Hej
Det var et forsøg på at give nogle point til 3773 for den dialog vi havde om mit "fejl køb" af genvex
men det tyder på at der er stor interesse for varme genvinding.
Voo

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 500 point
Dato : 12-03-08 14:57

Jamen men er jeg så.

Den med rabatten på strømmen. Så skal man have ændret i sin BBR at hovedvarmekilden er varmepumpe. Husk at aflæse elmåleren ved installation af varmepumpen. Efterfølgende kontaktes elselskabet. Men tror ikke det gælder for ventilationsvarmepumper!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-03-08 15:16

Det gælder hvis man bruger meget strøm, og det er ens hovedvarmekilde.
Vi har 2 bygninger, med både el-radiatorer og luft til luft varmepumper. Forbrug årligt over 30.000 kwt. Men forbruget ligger også udover varme, på computerstrøn, printer strøm, belysning mm.
Bygningsarealet er ialt 338 kvm. El-Radiatorerne er yderst sjældent i brug, 2 luft - til luft varmepumper klarer alt opvarmning, undtagen varmt vand.

Godkendelse af svar
Fra : voo

Dato : 12-03-08 15:17

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-08 16:17

Takker og bukker