/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
stegt flæsk
Fra : 1133
Vist : 921 gange
200 point
Dato : 11-03-08 15:55

hej derude
jeg skal have 25 år jubii og vil servere stegt flæsk og persillesovs
og er blevet i tvivl om hvad serverer man at drikke, til skal lige siges vi bliver kun mænd

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 11-03-08 15:57

Bajere

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-03-08 15:58

ja masser ik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 16:00

Massere af øl og måske en enkelt skarp Det er jo en smagssag Velbekomme

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-03-08 16:02

hej..uhm..det fik jeg igår, stægt flæsk...men uden sovs det spiser jeg ikke...
vil nok også sige øller.....
har du prøvet at stege det på en grillpande...det blir endnu mere lækkert på ensådan, liggernemlig ikke og søber i fedtstoffet....eller i ovnen....så det endnu hurtigere....på bagepapir...det har jeg prøvetmange gange med fantastisk resultat...
god mandefest......
ciao j.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 11-03-08 16:03

Enig.
ØL
og
mineralvand til de ikke øldrikkende.

Bandlyst:
cola, æblemost og vin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-08 16:07

Øl i store krus.

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 11-03-08 16:09

Først: steg i ovnen på bagepapir, men rigeligt med salt på!! Ellers blir det ikke sprødt.
Øl og brændevin, men det fylder også sammen med de stuvede kartofler og persillesovsen. Vi har sommetider valgt en god hvidvin - og det går rigtig fint sammen.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-03-08 16:10

husk rødbeder...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 16:14

Et godt råd hvis i selv skal lave maden Pil persillen ned i en skål og klip den istykker med en saks mindre portioner skal bare ned i et glas og klippes der En rigtig god og hurtig måde at få det hakket småt på

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-03-08 16:15

Øl og snaps! For øl-intusiasternes skyld, - køb forskellige slags øl. Der findes så mange slags i dag.
Enkelte vil måske have en vand, henad vejen, men du kender vel dine gæster med årene?
Lav det hele på "gammeldaws" manér, det foretrækker rigtige MÆND! Det fede i maven, ta´r snapsen på bagen!
GOD FEST!
MVH Akle

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 11-03-08 16:16

Elsker vin
men
dur ikke til "herreretter": sild, labskovs, stegt flæsk, biksemad, etc

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-03-08 16:16

skal lige siges jeg køber maden ved den lokale slagter 49,- pr kuvert og så er der leveret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-08 16:17

Hvis det er rigtig godt sommervarmt - kan kold Retzina være et godt alternativ til øl.
Ca. 70 cl pr. mand.
http://www.calle.dk/pi/Retzina_Tsantali_T%C3%B8r_Gr%C3%A6sk_Hvidvin_37114_.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 16:20

Citat
det fylder også sammen med de stuvede kartofler og persillesovsen

Ehm... det må vist være en skrivefejl ik, eller er der nogle der spiser stuvede kartofler OG persillesovs

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-08 16:51

Ja, ekstra persille på bordet, når man får fra en slagter eller i restaurant skal man lede efter persillen.

Nu skal I ikke selv lave det, men for en anden gangs skyld så smid en smule af den hakkede persille ned i gryden når sovsen bages op, og resten senere, det giver en kraftigere smag.

Og så lidt af stegefedtet ned i sovsen, kaldet sauce hvis der er for lidt af det........

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-03-08 18:17

Hvor er det en god ide med stegt flæsk til en "mandekomsammen"

Drikkevarer? Jamen du skal da leje et fadøls anlæg - dejlig kolde øller - frisk aftappede - perfekt til menuen

Dertil selvfølgelig en snaps, stort udvalg, uanede muligheder

Det kan lejes rigtig mange steder, se evt her

http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B%22fad%C3%B8lsanl%C3%A6g%22&lr=

Tillykke med jubilæet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-08 18:29

Skal lige have datoen - så kommer jeg det er alletiders ide.

med jubilæet

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-03-08 19:10

Server saft og vand, da bliver alle mand glade.

alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-08 19:13

Alimak f f....
Så kommer jeg ikke.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 19:28

Åh ja glemte lige

..................................................................................

Og så et stort HURRAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Fraaaaa Sunoooo Fiskkkkkkk

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-03-08 20:25

Server saft og vand, da bliver alle mand glade.
alimak

han får ikke point

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 12-03-08 01:48

Køb nogle kasser guldbajer, så køre det bare. Men husk li`at tage cyklerne ind, det er så træls når
er sæd er våd, hvis de skal hjem bagefter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 11:04

Jammen det er da først senere på året du har 5 års jubilæum her på Kandu.
indmeldt [ 14-08-2003 ]

Ja det kunne vi andre lære noget af, med stor kalas hvert 5. år for alle Kanduerne.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 12-03-08 11:55

er sæd ikke altid vådt......hahaaha
miss.j

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 12-03-08 17:08

Nå så er det måske slet ikke på grund af regnvejr te` er sæd er wåd.

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 12-03-08 17:24

Tak for svaret 3773.
tak til alle, da næsten alle har nævnt øl er det den første, det var også det
jeg regnede med, men skulle lige have styrket troen