/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende & hente mail
Fra : food_life
Vist : 1061 gange
100 point
Dato : 10-03-08 21:40

Hvorfor kan man ikke via outlook sende mail fra udlandet - hente via outlook er ikke noget problem; men sende ?

mvh

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-03-08 21:51

Du kan naturligvis ikke sende mail fra andre steder end der hvor du befinder dig!?

Eller hvad mener du med spørgsmålet?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 10-03-08 22:02

Hej - jeg er i øjeblikket i Barcelona, og kan her modtage mails via min bærbare på normal vis, bare ikke sende mails ?
naturligvis kan jeg bruge webmaik; men det var dog lettere hvis outlook kunne anvendes!

mvh

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-03-08 22:15

Det er jo nok fordi du ikke har satden rigtigt op i kontoopsætning - e-mail. har du f.exp gmail. bruger du smtp.gmail,com til udgående og pop3.gmail.com kan være indgående

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 10-03-08 22:22

Jeg har ikke gmail - ønsker blot at bruge min almindelige outlook 2007?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 10-03-08 23:47

det ved jeg faktisk ikke. Har du prøvet at spørge din udbyder (TDC?) ?
leob

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-03-08 23:59

Citat
Jeg har ikke gmail - ønsker blot at bruge min almindelige outlook 2007?

Så forstod jeg det åbenbart korrekt...

Det giver sig selv, Outlook er jo tilkoblet din udbyder herhjemme i dk, derfor kan du jo ikke bruge den i udlandet. Der er jo ingen kabel/trådløs forbindelse til din computer.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 11-03-08 00:51

Det troede jeg også i første omgang, men spørgsmålet sagde også
Citat
Hvorfor kan man ikke via outlook sende mail fra udlandet - hente via outlook er ikke noget problem; men sende ?

det er da samme udbyder og man kan da vist godt koble sig på et åbent netværk overalt
leob

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-08 02:03

Prøv at se i din konto opsætning, der står sikkert som: asmtp.mail.dk det er en TDCs mailserver, så medmindre TDC har en server stående i Barcelona kan du naturligvis ikke sende Outlook, som også iah har forklaret, og lad nu være at blande modtagelsen gennem pop3 ind i spørgsmålet, der modtager du og kan selvfølgelig hente fra pop3 server uanset hvor du befinder dig, mail konti i post programmer som Outlook Express, Outlook, Thunderbird bare for at nævne dem jeg kan huske, der kan du frit vælge hvilken pop3 server du vil modtage fra (kræver selvfølgelig en konto og et kodeord for at logge på) men det er altid, gentager altid udbyderens smtp server som benyttes til at sende, og du har en spansk udbyder lige nu.
Jeg har for eksempel beholdt min mail konto fra min allerførste forbindelse jeg havde, den sætter jeg op i Outlook Express med nvn som pop3 server, men da jeg har TDC nu, skal jeg bruge asmtp.mail.dk for at sende fra den konto

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 11-03-08 07:51

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-08 13:07

Selv tak