/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Er jeg på rette vej
Fra : arnely
Vist : 1150 gange
100 point
Dato : 09-03-08 18:43

Ham her Niels Julius Clausen født d. 11 / 3 - 1861 og døbt d. ? i Bøstrup sogn Kunne jeg godt bruge nogle flere oplysninger på. Han skulle efter signe være min tip oldefar – måske!
Navnet fremgår af min farfars dåbs attest, som er født 21. marts 1891 (Niels Johan Ove Clausen)
Jeg kan kun finde ’en Niels Julius Clausen i på Family Search, som andre her i forummet har hjulpet med tidligere.

Efterhånden som jeg er nået temmelig langt ind i min familie søgen, er min gamle Faster og tante ikke overbevist om at jeg har fat i den rigtige Niels Julius. Det er muligt de tager fejl, men jeg er jo nød til og tage deres tvivl bogstaveligt.
De mener ikke Niels Julius skulle stamme fra sydfynske.
Er der nogen der kan trylle lidt her i forummet?

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 09-03-08 19:42

Hej.
Forstår jeg ret, er det Niels Julius Clausens Dåbs indskrivning du søger. Så er det ham på Bøstrup Langeland Herred Svendborg Amt, opslag 19 nr. 2, døbt 12 april 1861 i Bøstrup. (ligger på Langeland)
Moderen Severine Christiane Sørensen af Svalebølle og udlagt barnefader Ungkarl Niels Clausen af Svalebølle Mølle.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 09-03-08 19:50

Til start:
Hvor er din farfar født.
Hvis du har den information, kan du lede dig tilbage i dine "rødder"
F.eks. ´på http://www.ddd.dda.dk/ finde du folketællinger i Danmark og har mulighed for at finde din farfar, der vil du så også information om hans far og mor (hvis han findes der).
Du kan jo også søge på www.arkivalieronline.dk og finde hans fødsel og dåb i kirkebøgerne.

Hvis du kan sige hvor din farfar er født er det muligt at nogle af de rigtige dygtige her
vil sige dig om du er på den rette vej.

Mvh finn, 4220

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-03-08 20:05

Det må da være ham her:
"
CLAUSSEN, Niels Julius      Birth Date:   11 Mar 1861
   Christening Date:   12 Apr 1861   Recorded in:   Bostrup, Svendborg,
   Father:   Niels CLAUSSEN
   Mother:   Severine Christine SORENSEN
"
Svend

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-03-08 20:46

Til jer alle tre er det den samme som jeg selv har fundet frem til. Men hvorfor kan jeg ikke finde ham i senere FT??
Det er det der gør mig usikker på om jeg har fat i den rigtige.

Finn, min farfar er født i Amt Præstø, Herred Tybjerg, Sogn Glumsø. Men kan ikke finde ham i nogen FT. Han er og finde i kirkebøgerne. Der kan jeg også se at forældrene stemme over ens.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 09-03-08 21:22

Med hensyn til FT er der en naturlig forklaring: Amt Præstø, Herred Tybjerg, Sogn Glumsø findes ikke i FT efter 1880. Den eneste der er online på ddd.dda.dk er 1880, men du har ret i, der findes han ikke. Har du prøvet de "rigtige" FT på arkivalieronline.

Mvh Finn, 4220

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 09-03-08 22:15

Hej igen
Har fundet vielsen på forældrene til ham Niels Julius Causen.
Bøstrup Sogn, Langeland Herred, Svendborg Amt, viede 1853 - 1891, opslag 195 nr. 7,
i 1862 i Bøstrup.
Ungkarl Niels Clausen, Svalebølle Mølle, 29 år,
og Pigen Severine Kirstine Sørensen i Svalebølle , hun er 24 år.
Forlovere G.V.Kaas Svalebølle, og Gmd jens Eriksen Fobek.
Viet 2. november 1862, i kirken. så står der også at de er vaccineret i 1835 og 1839.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 08:33

Kender I dette link:
http://www.workclausen.dk/stamtrae.html

Det må jo være dit arnely...

Måske skulle du have henvist til det så andre kan se langt vi (du Arne) er kommet, Svend

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-08 15:34

Ja det er min hjemmeside du henviser til Svend www.workclausen.dk

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-08 15:50

Det der er så hamme træls er at jeg står med 30 år som jeg ikke kan finde noget på, netop fordi jeg ikke kan gå tilbage fra min farfar.

jyttemor - ham Niels Clausen mener jeg og kan spore helt frem til 1916 i FT. Der står det han er enkemand og bor i Lohals, sogn Hov, Svendborg amt.

Crypton - jeg undre mig at Niels Julius Clausen som er født i 1861, ikke kan findes i andre FT. I 1880 er han da 19 år. og burde da være og finde et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 10-03-08 17:59

Jamen han er da ikke mistet. han er i Holbæk i 1880.
Se:
Navn: Niels Julius Clausen Køn: M Alder: 19 Civilstand: Ugift
Fødested: Lohals, Stoense sogn, Svendborg amt
Kilde: FT-1880 Amt: Holbæk Herred: Ods Sogn: Nykøbing Sjælland Købstad Stednavn: Holtets Plads
Matr.nr/adresse: Matr. nr. 20, forhuset stuen a; Ejer: Bødkermester Jens Villumsen Husstands-/familienr: 1 Indtastningsnr: B8618 Løbenr.: 809

Mvh Finn, 4220

Accepteret svar
Fra : Finn_Kyhn

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-08 19:25

Lægsrullerner er altid gode at spore hankønsvæsener efter. Her kan du sikkert spore ham, og måske helt til hans død. Herefter hans skifte så du kan se om han har de "rigtige" børn - altså din bedstefar.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-03-08 08:16

Finn Kyhn - Lægsrullerne? Hvor finder jeg dem?

Godkendelse af svar
Fra : arnely

Dato : 14-03-08 16:30

Tak for svaret Finn_Kyhn Har været på arkivet de sidste par dage