/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gl. skærm - skærmindstilling
Fra : axelbjarne
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 09-03-08 13:11

Skærmindstillingsmenu'en popper pludselig på skærmen - det skal den jo ikke - forslag til hvad der er årsagen til det...

mvh.
axelbjarne

PS.: Det er ikke min skærm, jeg bruger fladskærm...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-08 13:16

Øhh du mener at der popper en skærm menu op som ikke tilhører din skærm eller har jeg misforstået.

Er det en menu fra en gammel skærm du har brugt tidligere for så skal du måske fjerne driveren til den skærm.

Ellers vil jeg da mene at du har reddet dig noget snavs

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-08 13:18

Det er min nabos gl. skærm, hvor menu'en til skærmindstillinger popper op, normalt skal man jo trykke den frem....men her kommer til op af sig selv...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-08 13:21

Og hvor er den så monteret, hos ham eller hos dig

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-08 13:22

Hos hende...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-08 13:24

Det lyder da muystisk

Er den rigtige driver installeret.
Er skærmindstillingerne foretaget så den er ok at se på. eller skal man måske gemme ændringerne til slut.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-08 13:26

Det har jeg også prøvet, en opdatering af grafik kortet løste problemet, ingen kunne give en forklaring på hvorfor den pludselig begyndte på den slags narrestreger

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-08 13:27

Skærmen er ok, den har gjort det før - men lige hvad jeg gjorde den gang, kan jeg ikke huske. Den har arbejdet fint i lang tid, uden at den umotiveret poppede frem på skærmen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-08 13:27

Hvis skærmmenuen popper op kan det være fordi den vil indstilles.

Først skal driveren til skærmkortet installeres med den rigtige.

Og så skal den rigtige driver til skærmen installeres

Nu kan skærmen indstilles rigtigt.

Her kan ses om alt er godt.
Højreklik på denne computer > vælg egenskaber > hardware > enhedshåndtering
rul ned og se om der er gule advarsler.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-08 13:29

Må om og se på den...måske den bare trænger til en opdatering af driveren til grafikkortet....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-03-08 13:31

Netop som jeg også foreslår Eyvind. Prøv dig frem, der må ligge en eller andet fejl begravet et et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 13:35

Måske stikket sidder løst så den tror at der er ny hardware ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-08 13:50

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-03-08 14:13

- ja, Suno er løs og på speed... Watch Out!

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-03-08 07:22

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-08 14:50

Selv tak godt du fik løst problemet