/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gemme filer på hjemmeside
Fra : minnam
Vist : 488 gange
200 point
Dato : 09-03-08 11:31

hvordan kan man uploade / lægge filer og mapper sin hjemmeside som andre ikke skal kunne se. ?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 09-03-08 11:40

Jamen, du kan da bare lade være med at linke til de sider du ikke vil have vist. Så skulle det da være mærkeligt, om nogen fandt dem.
Ellers kan du vel lave en loin boks, som denne her: http://activedeveloper.dk/articles/265/

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 09-03-08 11:52

alle filer og billeder har navne. .. vil de dvs titlen ikke være synlige hvis man fx søger på google ??

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 09-03-08 12:15

har kigget på linket.jeg er ikke super til programmering osv så jeg aner ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. findes der andre lettere løsninger. hvor jeg kan gemme mapper fotos osv på en hjemmeside og kun jeg kan finde og se dem ??

en foreslog at jeg kunne markere mappen eller filer som usynlig men er filen mappen så usynlig hvis en eller anden tilfældigvis søger på samme navn på internettet ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-08 12:24

Linker du ikke til filerne så kan de ikke ses af søgemaskiner,så skal folk bruge dit hjemmeside og så gætte mappe/fil navn o.s.v det er umuligt.

Ellers kan du lægge en
.htaccess fil ind i mappen med dette indhold>

deny from all

Så kan du kun komme ind i mappen via dit ftp program
du kan ikke linke til indholdet uden at omdøbe filen til f.eks.>
.htaccess-frakoblet

eller hvad du nu vil.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-08 12:25

bruge din hjemmeside url og så gætte mappe/fil navn o.s.v det er umuligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-08 12:29

lav en en txt fil i din editor og kopier eller skriv

deny from all

og navngiv det

.htaccess
og kun
.htaccess

oploade den til den mappe du omtaler.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-08 12:40

Der er masser af muligheder med en .htaccess fil>

http://corz.org/serv/tricks/htaccess.php

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 09-03-08 12:42

dvs hvis jeg har et foto med fx titlen "klovn" og uploader det i en mappe på et skjult link på min hjemmeside, vil fotoets titel og dermed billedet ikke dukke op i billedresultater på fx google? jeg synes da jeg af og til finder fotos og mapper via fx google som ikke umiddelbart fremgår på hjemmesiden.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 09-03-08 12:50

Citat
skjult link på min hjemmeside,

du kan ikke skjule et link på en hjemmeside,søgemaskiner vil altid finde den og andre kan finde den med vis kilde eller
en indikator på siden,selv et punktum vil vise der er et link med f.eks en link farve eller en understregning men med .htaccess kan der også laves et password beskyttet
område/mappe,du kan også slå .htaccess fra i en periode og
meddele den/de personer der skal se filen om perioden
og så sende dem en mail med et direkte link (hot link)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-08 12:57

Du kan f.eks. lege med denne generator
http://www.southeasttelephone.com/tools/htAccessor/htaccessor.php

prøv dig frem,læs lidt om det

http://corz.org/serv/tricks/htaccess.php

nede på siden>
password protected directories

java scripts er ikke sikre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-08 12:59
Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 09-03-08 13:05

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933