/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
popup vindue ved validering
Fra : brokke44
Vist : 517 gange
300 point
Dato : 06-03-08 14:13

Jeg arbejder pt med formularer og sætter obligatorisk validering i visse tekstfelter.

Det irriterer mig grænseløst, at det popupvindue, der kommer ved manglende indtastning er med engelsk tekst. Kan det ændres til dansk tekst?

Selvom jeg indsætter URL ved valideringsfejl vises den side ikke istedet for popupvinduet, som jeg havde troet den skulle.

Er der et fornuftigt svar på dette?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-08 16:32

Kan valideringsteksten ikke ændres inde i koden i html, php eller den form du nu engang bruger ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-03-08 18:27

[CITATKan valideringsteksten ikke ændres inde i koden i html, php eller den form du nu engang bruger[/CITAT]

Det er jo FrontPage, så den engelske valideringstekst ligger sikkert i Explorer. Alt er danske versioner og sproget er stillet til dansk.

Vinduet har en opmærksomheds"tavle" og teksten siger "Please enter a value for the "(tekstfeltets navn" field". Ikke alle læser engelsk, så det havde jo været rart, hvis man kunne ændre dette.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 06-03-08 18:46

Nu har jeg for et par år siden lavet en simpel email-formular i flash og php og taster man forkert i den, f.eks mangler et nabel a eller navn osv så skrives det i selve formularen og den kan ikke sendes før det er gjort.

Kan du ikke finde en formular på nettet som du selv tilpasser med de felter og tekster du vil have og indsætter den i koden i frontpage - fremfor at lade frontpage generere formularen....... blot en ide.

Jeg kender næsten intet til frontpage - så jeg håber der kan komme en der kan hjælpe dig med frontpage.

Hviken type formular er det ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-03-08 19:15

Det er ganske rigtigt en formular, der generes af FP, men nu er jeg ikke den store programmeringsørn, så jeg har indtil videre "lænet" mig op ad FP, som jo er nemt, når man ikke har de store krav. Men det stopper åbenbart der.
Jeg ved, at nørderne ringeagter os FP-brugere, men jeg orker ikke pt. at sætte mig ind i, hvad der skal til.
Men jeg må åbenbart til det på et eller andet tidspunkt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-08 19:20

Citat
Hviken type formular er det ?

?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-03-08 13:06

FrontPage "arbejder" mig bekendt kun med en type formular, der så kan tilrettes med bokse, felter, rullelister osv. og hvor resultatet sendes til en nærmere angivet person eller mappe.
Der er også angivet, at man kan indsætte en URL ved valideringsfejl, men selvom jeg gør det, vises den irriterende popup alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : brokke44

Dato : 08-03-08 17:01

Tak for at du i det hele taget svarede bentjuul.

Efter en hel del bokseri fandt jeg selv ud af det.

Jeg lavede et valideringscript, som der skal henvises til i formtaggen.

Så nu kommer alle popupvinduerne med dansk tekst i henhold til scriptet.