/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antivirus indbygget i Vista?
Fra : Sygate
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 04-03-08 21:30

Hejsa !

Der var en der prøvede at bilde mig ind at der er indbygget et antivirus program i Vista.
Kan det være rigtigt?

Jeg har kun haft Vista på min maskine i en halv time nu og kigger stadigvæk lidt rundt.

Accepteret svar
Fra : cool2000000

Modtaget 210 point
Dato : 04-03-08 21:32

Nej det er der ikke, du skal selv købe/downloade et antivirus som

Norton
Panda
osv.

Der er kun ditdefender, som "beskytter" din pc

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-03-08 21:38

Jeg tror der tænkes på Vista defender der er indbygget i vista. Men det er kun et antispyware program

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 04-03-08 21:40

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-03-08 21:47

Hold dig LANGT VÆK fra Norton, hvis du ikke allere er klar over det.

Når jeg bestiller en PC - af den ene eller anden art, bestilles den ALTID som Norton FRI.

Jeg vil SIMPELTHEN ikke have dette UFÆRDIGE produkt, der skaber flere problemer, end det løser.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 21:49

Avg antivirus eller antivir eller www.spyvarefri.dk har de gratis eller www.arlet.dk har også en god sikkerhedspakke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 21:51

Enig ang norton ud med det arlet har også programmer til at fjerne norton med da det er sejlivet at slippe af med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-08 22:04

Jeg henter bare denne som starter med at scanne min comp. efter genstart.
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Det er nødvendigt med registrering for at få opdateringerne løbende hver dag.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-03-08 22:06

Enig i, at det er svært at "slippe" af med Norton, derfor bestiller jeg også PCén som Norton FRI, så er det op til leverandøren at klare det, og så skal jeg blot kontrollere det.

Det kan gøres ret hurtigt i Registreringsdatabasen.

Hvis IKKE det er klaret - godt nok - leveres den tilbage, med besked om at fjerne "resterne".

Betaling sker IKKE før den er som bestilt!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-03-08 22:20

Hvis i vil helt af med Norton skal i lige vide, at selv om den slettes helt reglementeret så ligger der en del filer i registreringsdatabasen. Det løses ved at gå i registreringsdatabasen og søge på Norton og så slette dem manuelt. Man skal søge flere gange, for der er mindst 10 filer tilbage.

Har lige gjort det på en Vistamaskine og det tog sin tid, men nu er maskinen Nortonfri.