/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke sende
Fra : svendmogensen
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 04-03-08 17:22

Endnu engang brug fir hjælp.
Jeg har skiftet udbyder og det fungerer godt, bortset fra en væsentlig ting. Jeg kan ikke sende.
Den er sat op med en pop3.mail.dk til indåënde og en asmpt.dk til udgående.serveren svarede fejl 421 Jeg har 2 konti og ingen kan modtage. jeg har bredbånd via tdc, men tidlige arrownet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-03-08 17:24

Prøv med smtp istedet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-08 17:45

tror der er brug for flere oplysninger - xp eller vista eller ???

hvilket mail program ?

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 04-03-08 17:53

sorry - jeg bruger VISTA og outlook

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-03-08 17:59

sidst jeg havde problemer med at sende (TDC) fjernede jeg a'et i asmtp, og nu fungerer det hele perfekt! så brug peet49 forslag - husk .mail.dk efter smtp

Clou

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 04-03-08 18:07

Har du sat flueben i "Serveren til udgående post kræver godkendelse" ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 18:32

asmpt.dk

Ja den giver ikke forbindelse til en mailserver.....

Så enten har du skrevet forkert her eller i mailprogrammet....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-08 18:51

pop3.dk til indgående
asmtp.dk til udgående
min server kræver godkendelse vinget af hvis din udbyder kræver det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-08 19:12

Opsætningerne er forskellig til forskellige mailservere. .
Se på deres hjemmeside, hos dem du vil sende igennem.
asmpt.dk er ikke typisk.

Det hedder nærmere noget i stil med vip.cypercity.dk eller smptserver.get2net.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 19:20

STOP nu Mirit....

Der er IKKE noget der hedder asmtp.dk

Hvis det hedder noget hedder der asmtp.mail.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-08 19:21

Hej

Citat
Hvis du har problemer med at sende, er det sikkert fordi, at du ikke bruger TDC's udgående mailserver: asmtp.mail.dk. Læs mere om, hvilken betydning ...

Hentet her

http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=134

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-08 19:21

Svendmogensen skriver jo at det er TDC der er udbyderen, så må det jo være:

pop3.mail.dk for indgående post
smtp.mail.dk for udgående post

ingen "fleuben i server kræver godkendelse - i alt fald ikke her hos mig

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 19:22
Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 04-03-08 19:25

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 19:26

Det svar fik du 17.24 fra peet49

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-03-08 20:01

hahaha ja der manglede lige mail - tak refi

når man endelig skal lave noget galt så skal det ski da være helt galt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 20:32

pop3 var ikke bedre

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-03-08 20:45

Velbekomme Svendmogensen - godt for dig hvis det fungerer nu!

Clou

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 07-03-08 10:09

refi får dobbelt næste gang - så mange gode svar , så kan det nemt gå galt sorry