/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan kan jeg høre/se net DR
Fra : steenfibiger
Vist : 2609 gange
140 point
Dato : 04-03-08 11:01

Jeg har fået TDC bredbånd og installeret en router og kabelforbundet dem med 2 PC'er. På den ene PC'er kan jeg modtage DR's radio og TV programer, men ikke på den anden? Hvad er er der sikkerhedsblokeret på den anden PC, siden jeg ikke kan høre og se DR's programmer? På den aktuelle PC kan jeg heller ikke se eller høre programmer fra Sveriges Radio eller Norsk RikskringKastning, men jeg kan se og høre alle programmer fra NDR (Norddeutscher Rundfunk).

Kommentar
Fra : villo1423

Dato : 07-03-08 16:59

hmmmmm ved ik
Citat

men prøv at gå til tdc

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-03-08 09:58

TDC-forbindelsen er sikkert udmærket, da min ene PC kan modtage DR. Jeg kan jo også se og høre programmer fra NDR. Jeg gætter på at der er en blokering eller en programfejl i min PC nr. 2? Er der en der kan lede mig på sporet af fejlen? Tak!

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-03-08 10:42

Prøv kontrolpanel - internetindstillinger - beskyttelse af personlige - websteder
prøv at indsætte adressen på de websteder du vil tillade.
Det kan også være din firewall - virusprogram der blokkerer for ? aktive X ér

Endelig kan det være din Mediaplayer der ikke er sat til at spille musik fra nettet.
Åben din mediaplayer og gå til funktioner - indstillinger - netværk - under stream
dobbeltklik på de 3 emner og sæt dem til automatisk genkendelse.
Også i indstillinger - filtyper sæt den til at spille alt.

Endelig kan det være mangel på codex, hente disse.

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-03-08 10:43

Citat
Åben din mediaplayer og gå til funktioner - indstillinger - netværk - under stream
dobbeltklik på de 3 emner og sæt dem til automatisk genkendelse.

Husk også at sætte kryds i alle forbindelser.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 11:56

Er det ikke fordi at der i den ene er tv tuner men ikke i den anden ??Man kan jo godt på enhver puter med net gå ind på drs side og se forskellige streams/ videoer men er det dagens program som at se fjernsyn kræves jo en tv tuner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-08 13:43

Lidt mystisk men et eller andet mangler du, jeg sidder her med en helt ny installeret Windows XP Pro og kan godt se dr net tv, jeg har dog allerede installeret K-Lite codecs pakke som er foreslået længere oppe, jeg gættede på om det skulle være nødvendig at have java, men det er det ikke, det er ikke på denne maskine endnu, prøv at installere codesc pakken for at se om det hjælper, du skal ikke have en tv tuner for at se net tv

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-03-08 14:13

Jeg prøver at arbejde i det i næste weekend. Tak for de mange tips!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 15-03-08 14:57

Åben din mediaplayer og gå til funktioner - indstillinger - netværk - under stream
dobbeltklik på de 3 emner og sæt dem til automatisk genkendelse.
Også i indstillinger - filtyper sæt den til at spille alt.

Ovennævnte ses desværre ikke i Windows Media Player, så det var desværre ingen hjælp.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 140 point
Dato : 15-03-08 17:59

Menuen er sikkert skjult, prøv at højre klikke et tilfældigt sted på rammen om MediaPlayer og klik på Vis klassiske menuer, ikke sikkert at det løser problemet, men så er den mulighed også afprøvet

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 16-03-08 09:29

o.v.n. har forsøgt at finde en løsning, og jeg har prøvet at gøre som o.v.n. har forklaret, men jeg får stadig samme fejlmelding som tidligere, når jeg prøver at se eller høre TV/radio:
[B]Der opstod en fejl (fejl-1072885581)
Windows Media Player kan ikke afspille denne fil. opret forbindelse til internettet, hvis filen befinder sig på internettet. Hvis filen befinder sig på et flytbart hukommelseskort skal du indsætte hukommelseskortet.[/B]

Jeg har jo forbindelse til internettet gennem mit TDC-bredbånd! Hvad skal jeg gøre? God påske!

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 16-03-08 10:01

Tak for svaret o.v.n..
Dit svar betød at jeg kunne høre og se svensk og norsk TV og radio, men ikke DR. Derefter installerede jeg den nye Media Player 11, og nu fungerer alle radio og TV kanaler.
Tak for hjælpen, som ledte mog på vej og god påske, Steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 11:46

Tak og i lige måde, computerens veje er uransagelige, og det er ikke altid nemt at finde ud af hvordan et problem løses