/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Hvordan undgå copy?
Fra : Hansen1001
Vist : 671 gange
50 point
Dato : 03-03-08 00:55

Hvordan undgår jeg at nogen kopier billeder fra min side? Hilsen Hansen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-03-08 01:08

Det er fuldstændigt umuligt.
Man kan altid trykke Prnt Scrn (Print screen) og gemme billedet.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 03-03-08 03:18

Du kan lægge et vandmærke på dine billeder, så kan alle se hvem de tilhører.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+picture+watermark&meta=

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-08 05:52

Det er korrekt hvad Sygate skriver, men man kan kopibeskytte originalerne med kryptering.

http://protect-images.qarchive.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-08 08:48

Som Sygate skriver.....og et vandmærke.....alle med lidt photoshopsnilde, kan fjerne hvad der sættes på af "copyright" o.s.v. på et billede

For øvrigt er det heller ikke ulovligt at kopiere billeder fra din side.......hvis altså de kopieres til privat brug.

Jeg må eks. gerne kopiere et billede fra din side og gemme det på min computer.

Jeg må kopiere og printe billedet ud, m.h.p. at have det hængende i mit hjem.

MEN...jeg må ikke kopiere dit billede og offentliggøre det nogen steder...hverken på nettet eller på papir.

Og jeg må heller ikke kopiere og sælge det m.h.p. at tjene penge på det.....

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 03-03-08 12:32

Citat:
og et vandmærke.....alle med lidt photoshopsnilde, kan fjerne hvad der sættes på af "copyright" o.s.v. på et billede

Så skal du være meget dygtig, hvis mærket er anbragt rigtig og den rette størrelse
kan det ikke fjernes, de fleste at disse programmer kan desuden lave det næsten usynlig
hvilket gør det endnu sværere at fjerne.

Til sidst kan du bruge dette, er indbygget i i Photoshop, men kræver aktivering
altså betaling.
http://www.digimarc.com/

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 03-03-08 12:40

Du kan også bruge nogle af disse programmer, til at lægge skjult tekst på ind i billeder.
Så kan du altid bevise, at det er dine.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=hide+in+picture&meta=

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-08 20:11

Med kryptering af billeder (..*.bmp 24bit, *.jpeg/*.jpg ,* gif 97/89a, *.tiff/*tif ..osv. )

..kan billedet muligvis hentes vha. et 'screendump' ..som Sygate bemærker

Andre 'trick' som afluring af kildekode ..reverse engeneering ..osv. ka' gi' adgang til [B][selve/B] kildefilen. Dette nytter dog INTET, ..hvis kildefilen er krypteret med en tilstrækkelig stærk algoritme.

Hvorfor? Fordi:

Kun serverside applikationen (..implementeret i: ASP, PHP, Perl, Phyton, JAVA modul (SSJ/SSA), SHTML, som aktivt dekrypterer kildefilen har den rette 'nøgle' til at gøre dette.

Kopier af publiseret indhold på websider ka' ik' undgås, men 'tyveri' af kildefiler kan !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Hansen1001

Dato : 03-03-08 22:21

Tak for svaret molokyle.Venlig hilsen Hansen

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 03-04-08 19:55

Hvis vandmærket er mere gennemsigtigt er det da endnu nemmere at fjerne hvis man er god til photoshop

skal det være et vandmærke skal du gøre det så stort som muligt - gøre det så tydeligt som muligt - og placer det lige i midten

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 23-11-08 21:35

Du kan også gøre så folk ikke kan højre klikke og sige gem billed. Men som de andre skriver. Kan man altid tage printscreen og alt muligt andet. Men det er da det mest basale. Men det gør samtid at folk ikke kan kopir tekst osv. Og så er det også en gammeldags metode. Det bedste vil nok være at lægge vandmærke på skidtet.

Kode
<script language="Javascript1.2"> var alnadeem = "Nej nej det må du ikke!";function rtclickcheck(keyp){ if (navigator.appName == "Netscape" && keyp.which == 3) { alert(alnadeem); return false; } if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1 && event.button == 2) { alert(alnadeem); return false; }}document.onmousedown = rtclickcheck//--></script>

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 23-11-08 22:05

Jeg har lige fundet den ultimative løsning! (men har dog ikke selvprøvet)

Du gør som "molokyle" har nævnt, At du kryptere dine billeder, så hvis de bliver hentet med højreklik så er de blanke.

Og så skal du have deaktiveret din printscreen knap :)

Det tror jeg ikke man kan, så det du gør er at bruge dette script!
http://www.hotscripts.com/Detailed/66512.html
Som hele tiden sletter alt i din udklipsholder (Der hvor oplysninger feks ligger fra en ctrl+c eller en printscreen)

Nu tror jeg faktisk du har gjort, alt du kan for at folk ikke kan nakke dine billeder :D

God fornøjelse

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 23-11-08 22:09

for at gør det rigtig nemt
så er det bare denne lille kode som skal ind på siden

<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--

function do_err()
{
return true
}
onerror=do_err;

function no_cp()
{
clipboardData.clearData();setTimeout("no_cp()",100)
}
no_cp();

//-->
</script>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-08 10:55

xaque -> Ja xaque ..og så slår 'tyven' bare scripting fra i sin browser

..så er du ligevidt med din javascript løsning cx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 24-11-08 11:56

ja men så kan man jo ikke engang gemme stien til hjemmesiden og paste ind på en anden side. for den er slettet i udklips holderen. Dette er da ikke ret smart.

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 16:09

rudik det har du helt ret i men det var jo ikke spørgsmålet :P så må man vælge :D

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 16:11

molokyle -> teori ved ikke om det er teknisk muligt men php/asp lad folk uden javascript slået til blive henvist til en anden side/ingen adgang :D

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 16:19

måske det også kan lade sig gøre i flash og så kan de alligevel ikke se billedet hvis ikke flash er installeret....

men okay så kan man bare installere 3.parts programmer som kan tage billeder af det osv. osv. så 100% kan det aldrig blive, men meget mere kan der vist ikke gøres

nogle skulle måske opfinde det :D

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 24-11-08 16:28

men er dine billeder SÅ hemmelige at andre ikke må bruge dem eller gemme dem på deres hardisk. Jeg mener, hvis billedet kommer ud på andre sider. Og du har givet det et vandmærke i form af domæne.dk så er det jo bare god reklame :D eller det må vi formode.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-08 14:05

xaque ->Joeh... man kan faktisk godt benytte en FLASH løsning

Det ér faktisk 'opfundet' : http://labnol.blogspot.com/2007/08/prevent-visitors-from-downloading.html

Jeg læste for nogen tid siden en artikel om FLASH som billedinformation på ALISTAPART.COM

.. jeg kan blot ikke huske præis hvor?

http://www.alistapart.com/topics/code/flash/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-08 14:09

..men jeg husker så meget som... at dette blev nævnt: http://www.swfir.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 30-11-08 11:56

Det var da et fantastisk godt link det der molokyle. Er det gratis at benytte sig af ?

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 30-11-08 13:00

rudik - Det vil jeg mene jeg har iværtfald set en masse gratis joomla moduler som bruger det

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 30-11-08 14:02

Hold fast hvor er det smart, til nyheds visning m. Billeder osv..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-08 22:42

Ja... det ba'r dejligt

cx</MOLOKYLE>