/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er de gift ?
Fra : Lulleglad
Vist : 951 gange
100 point
Dato : 02-03-08 17:09

Har fundet

Husband
MADS PETER SORENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 26 APR 1895 Valloby, Praesto, Denmark
Death: 1946
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
SIDSE FREDERIKKE JENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 26 APR 1895 Valloby, Praesto, Denmark
Death: 11 FEB 1935
Burial:

Men i kirkebogen er der kun én veilse i 1895, og det er ikke dem.
Er der andre steder det kan stå opført, hvis de nu ikke er gift i folkekirken ?

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-08 19:36

Jeg aner ikke om de har egen kirkebog, men når det ikke er sognekirken, så kan det da næsten kun være:
Vallø Stifts Menighed (DK) Valløby Sogn, Bjæverskov Herred, Præstø Amt

Mange hilsener

Ejvind

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 02-03-08 19:44

Det må det være.

Hvis der er sådan en kirkebog, kan man så finde den online eller er den på et arkiv på sjælland ?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 02-03-08 19:52

Jeg har ikke kunnet finde nogen online kirkebog for Stiftsmenigheden, men indrømmer at jeg ikke aner om der er en sådan kirkebog.
I mellemtiden har jeg undersøgt nabosognene Herfølge, Himlingøe, Tårnby og Strøby og heller ikke fundet vielsen der.
Hilsen og god jagt
Ejvind

Godkendelse af svar
Fra : Lulleglad

Dato : 02-03-08 19:54

Tak for svaret Varla.
Må se om jeg kan finde en sådan kirkebog

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 02-03-08 20:17

PS medens jeg husker det, så findes forældre og søskende til Sidse Frederikke Jensen også hos mormonerne:
--------------------------------------------------------------------------------
Mads Peter Sorensen Pedigree
Male
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 08 OCT 1864 Haastrup, Smidstrup Sogn, Vejle, Denmark
Death: 1946
--------------------------------------------------------------------------------
Sidse Frederikke Jensen Pedigree
Female Family
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 09 AUG 1874 Valloby, Praesto, Denmark
Death: 11 FEB 1935
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Jens Sorensen Family
Mother: Karen Marie Henriksen
--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Mads Peder Sorensen Family
Marriage: 21 APR 1895
--------------------------------------------------------------------------------
Husband
Jens Sorensen Pedigree
Birth: 20 MAR 1827 Valloby, Praesto, Denmark
Christening: 21 MAR 1827 Valloby, Praesto, Denmark
Marriage: 26 JAN 1861
Death: 09 JAN 1916 Valloby, Praesto, Denmark

Father: Soren Pedersen Family
Mother: Sidse Nielsen
--------------------------------------------------------------------------------
Wife
Karen Marie Henriksen Pedigree
Birth: 31 JAN 1837 Valloby, Praesto, Denmark
Marriage: 26 JAN 1861

Father: Henrik Christensen Family
Mother: Maren Hansen
--------------------------------------------------------------------------------
Children
--------------------------------------------------------------------------------
1. Ane Catrine Jensen Pedigree
Female

Birth: 29 MAY 1861 Taarnby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 1907
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Niels Peter Jensen Pedigree
Male

Birth: 03 APR 1863 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 20 APR 1942
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Marie Jensen Pedigree
Female

Birth: 18 JUL 1865 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: AUG 1951
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Jens Henrik Jensen Pedigree
Male

Birth: 18 NOV 1867 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 02 NOV 1946
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Karen Christine Jensen Pedigree
Female

Birth: 02 DEC 1869 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 16 JUN 1930
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Lars Frederik Jensen Pedigree
Male

Birth: 14 JAN 1872 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 16 JUN 1930
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

7. Sidse Frederikke Jensen Pedigree
Female

Birth: 09 AUG 1874 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 11 FEB 1935
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

8. Hans Adolf Jensen Pedigree
Male

Birth: 26 AUG 1876 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 12 JUL 1947
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

9. Vilhelm Jensen Pedigree
Male

Birth: 28 MAY 1881 Valloby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 1895
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har imidlertid heller ikke kunnet finde relevante søgemuligheder i disse oplysninger

Stiftsmenigheden forekommer separat under DDD men der synes at være meget få personer her.
Mange hilsener
Ejvind