/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pile v/ikoner
Fra : yearhouse
Vist : 1699 gange
50 point
Dato : 02-03-08 00:22

Go´aften, venner...

Jeg kører Vista, og:......Jeg kunne godt tænke mig at fjerne disse genvejspile, som er ved ikonerne på skrivebordet.

Kan dét lade sig gøre?....(så JEG kan finde ud af det)

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 02-03-08 00:34

JA________
PRØV
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Virker 30 dage uden PENGE
fjerner pile og andet______MEN

pas på med, hvad du eller LAVER MED IKONERNE
da den ente bliver fo lille/ store
eller begge dele
SÅ TAG EN BACKUP FØRST/ eller gendannellese

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 02-03-08 00:35

BTW_ der findes osse gratis programmer til same
google

Kommentar
Fra : dior

Dato : 02-03-08 01:04

Nu skal jeg ikke gøre mig klog,men kun fortælle hvad jeg selv gør..Når der er et ikon på skrivebordet med en pil,højreklikker jeg på ikonet,og derefter på SLET.Programmet er STADIG inde i programmer.Det er kun genvejen der bliver slettet.Om det også virker i Vista tør jeg ikke svare på...Kan kun gætte på at det er det samme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-08 01:05

Citat
1. Gå til start, vælg kør og skriv "regedit"
2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT > lnkfile
3. Omdøm "IsShortcut" til "AriochIsShortcut"
4. Luk Regedit og genstart.

ovenstående virker på en XP computer, vil du forsøge om det virker på Vista, så er der ingen garanti, det er ikke afprøvet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-08 01:08

Forresten jeg kan ikke finde linjen Kør i Vista, er den der ikke ?
Dior fint tip med hjemmesiden, jeg overvejer kraftig at få min egen side

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 02-03-08 01:13

kontrolpanel / mappevisninger ???
er der ikke nohet der kan bruges

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 02-03-08 01:14

Jeg kører ikke selv Vista, men jeg har da bekendte som gør.

At fjerne pilene i ikonerne i Vista er i de fleste tilfælde gjort ved at ændre eller fjerne værdierne for IsShortCut i Registrerings Databasen.
Det skulle efter hvad jeg har hørt ikke være en god løsning, da det også har indflydelse på andre ting.

Her er en fyr som har lavet et værktøj til at fjerne pilene på en anden måde, præv at læs.

http://www.neowin.net/forum/index.php?s=17c44708ef6c21e8379f8949cc5283d0&showtopic=499870

Det er det første Tip og Downloadlinket er umiddelbart nedenunder indlægget.

Hvis man har brugt et program til at ændre IsShortCut skal den gendannes, det står i teksten.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 02-03-08 01:15

Hej o.v.n
Håber da meget at du også vil oprette en hjemmeside dér,for så kan det godt tænkes jeg har et par ting at spørge dig om Men det vil jeg ikke skrive om i denne tråd,så får jeg nok bare skæld udMen skriv lige hvis du opretter siden.Kan fortælle allerede på nuværende tidspunkt at jeg overvejer at få betalingsmodellen...30 billeder er alt for lidt til mig,men alligevel en god start.Og det er ikke dyrt syntes jeg.Prisen har du nok selv tjekket ud.Lige nu kan jeg ikke liiige huske hvad prisen er.Men overkommeligt er det i al fald

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 02-03-08 01:15

Citat
Det er kun genvejen

PÅ__ME PILEN POLLE/PALLE__ DEN - DER SIDDER OG VISER
at det netop er en GENVEJ

Kommentar
Fra : dior

Dato : 02-03-08 01:16

Undskyld Århus,at jeg lige røg af sporetDu tilgiver mig nok?Bliver jo lidt ivrig af og til

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-08 01:16

Husk at tages en kopi af registreringsdatabasen inden du piller ved den.

Kør: regedit -- Filer eksporter (lav en mappe på et andet drev og dem kopien der)

Og så er du klar til at pille ved din reg.database

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 02-03-08 01:16

Citat
http://www.neowin.net/forum/index.php?s=17c44708ef6c21e8379f8949cc5283d0&showtopic=499870

Fryser MIN side_ + torrents på samme LOL

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 02-03-08 01:18

Brug tuneup_ den ved hvad der foregår_ og der er indbygget BACKUP
viker osse på visat

Kommentar
Fra : dior

Dato : 02-03-08 01:21

DiskenDa det kun er en genvej,mener jeg ikke der sker noget ved at slette den..Men som sagt kender jeg intet til Vista..Så spørgeren må hellere rette sig efter én der har mere forstand på det.Ville bare nævne hvad jeg selv gør med genveje...i Windows

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 02-03-08 01:46

Citat
Da det kun er en genvej,mener jeg ikke der sker noget ved at slette den..

IMTET_den kan shu altid hentes____MEN LÆÆS
bitter_____
Citat
disse genvejspile, som er ved ikonerne på skrivebordet.

Citat
disse genvejspile,

Citat
ved ikonerne på skrivebordet.

sætter lige 1 kruds___ og hypper TV`et___

h a d et
og på med hjenen__
i kan gøre det bedre___

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-08 09:02

Hej
Mon ikke det er det her du søger?

Vista Shortcut Overlay Remover 1.3
http://freewareapp.com/vista-shortcut-overlay-remover_download/#

mvh klaudi

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-03-08 12:22

Tusind tak allesmmen

Og Klaudi: Det ligner en nem løsning, men jeg kan ikke afvikle programmet. Der kommer flg. meddelelse:

************** JIT-fejlfinding **************
Hvis du vil aktivere JIT-fejlfinding, skal værdien jitDebugging indstilles
i afsnittet system.windows.forms i konfigurationsfilen
for programmet eller computeren.
Programmet skal desuden kompileres med fejlfinding
aktiveret.

Og så har jeg osse problemer med at finde "kør" i min Vista

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-08 12:43

Hej

Prøv at hente denne her, det er en ny version

Windows Vista Shortcut Overlay Remover, aka FxVisor, allows you to either way to remove the shortcut overlay arrow or to even customize it in Windows Vista, so we have written the Vista Shortcut

Overlay Remover utility to enable you to do just that.

Version 2.0:
Former Vista Shortcut Overlay Remover now called Vista Shortcut Manager has added many new welcome features like:
Custom overlay icons, Enable/Disable "-shortcut" extension, full support for x64 platforms, and direct upgrade from version 1.3.

http://www.frameworkx.com/file.aspx?id=4

Kør boks
Winlogo tast + R

Kør boks i Startmenu

1. Højreklik på Start knappen
2. Venstreklik på Egenskaber
3. Klik på Tilpas knappen ved siden af Startmenu valg
4. Rul ned og marker boksen ud for Kør Kommando
5. Klik OK og OK

Nu skulle Kør boksen gerne komme frem i Hjælp og Support i Startmenuen

mvh klaudi

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-03-08 13:14

Desværre Klaudi....Det virker squtte....
.Men jeg fandt da "kør"....
Det får du lige point for så

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 02-03-08 13:15

Tak for svaret Klaudi.

(Tror godt du kan lægge "kør"-vejledningen ind som ey tips?)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-08 13:19

Det var så lidt

Kommer den stadigvæk med JIT fejl, ved ikke helt hvad det går ud på, men det har vist med .NET Framework at gøre, så du kan jo prøve at opdatere på Microsoft Update.

mvh klaudi