/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad betyder det alt sammen ?
Fra : Janhips
Vist : 786 gange
10 point
Dato : 29-02-08 13:26

# Spyware # Malware # Adware # Trojaner # Hijacker # Virus #

Hvad betyder egentlig alle disse ord, og hvad er værst?

10 point, perhaps 20 til bedste forklaring.

PC Hilsen Janhips

Skal lige en tur i Bilka, kigger på alle svar senere på dagen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-02-08 13:32

http://www.komputer.dk/ordbog

PS Bilka er værre end virus.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-02-08 13:34

lån en computer ordbog på bibikioteket

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-02-08 13:34

Det hele er bare noget besværligt **** som vi alle bestemt kan undvære og som vi ikke har bedt om!
NVH Akle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 13:53

Du kan også læse om det her feks.www.spywarefri.dk eller her www.arlet.dkog sku du ha nogle problemer kan du samtidig hente programmer til at gører noget ved det.

Mvh SunoFisk

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 29-02-08 14:22

ganske kort er ordet der dækker malware- skadelige programmer mm der har til formål at skade din pc - ødelægge - franarre - følge dine spor på nettet - alt lavet af it-kriminelle.

hvis du vil vide mere så spørg her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=28&sid=62c834c4768d3c46ac2c5004e9171ff9

du kan tilmelde dig dig gratis som bruger - her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

et lille ps - alt det skidt og møg går langt videre end man under normale omstændigheder overhovedet kender til - og du kan uden at vide det sagtens have malware installeret på din pc - lige fra forholdsvis "uskyldige" trackingcookies langt mere avancerede former for malware.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-02-08 14:30
Godkendelse af svar
Fra : Janhips

Dato : 29-02-08 15:37

Tak for svaret miritdk.

samt andres gode råd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-08 23:51

velbekomme omend noget sent - jeg har været bortrejst