/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Googlemaps til hjemmeside
Fra : kondivand
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 29-02-08 12:04

Jeg har tidligere fået nedenstående svar fra ”brokke44” om, hvordan man indsætter googlemaps på sin hjemmeside:

”Du går ind på maps.google.com.

Klik på "link til denne side" - find derefter det område du vil have vist - derefter "tilpas og vis eksempel på integreret kort" - der kan du så bestemme størrelse m.v.
Når det er gjort, kopierer du den HTML-kode der fremgår af HTML-boksen, sætter den ind på din hjemmeside - og vips !!!!!

Du kan sætte markers, billeder og meget andet ind på det valgte billede.”

Hvis jeg har fulgt ovenstående vejledning for en bestemt adresse, så vil der stå en hvid ”taleboble” på kortet, hvor der står adressen. Man kan via boblen fx finde kørselsvejledning m.m. Nu kunne jeg godt tænke mig, at denne boble slet ikke kommer frem. Det skyldes, at hvis man ikke har tilladt pop-up, så viser den en googleside, når man f.eks. klikker på felterne i tableboblen. Det giver et problem, når siden er rammeopdelt.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-02-08 13:18

Hvis du sætter en "marker" på den ønskede adresse kommer "boblen" kun op, hvis du venstreklikker på markeren.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-02-08 21:12

Nu har jeg prøvet at følge kondivand's glimrende guide for at få Google maps ind på vores grundejerforenings hjemmeside - og det virker fantastisk, men jeg har ingen hvide bobler.

Jeg har bare fundet det område vi vil vise uden nogen tilføjelser.

Et andet spørgsmål kan være - er det tilladt i den gratis googlemaps version at have fast link til et område på sin hjemmeside i google maps ?

Ellers spændende.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 01-03-08 14:35

Hvis jeg ej indtaster adressen i søgefeltet, så kommer der heller ingen hvid talebobel frem. Alligevel kunne det være rart med en eller anden form for markør.

Hvordan sætter man markør ind på kortet, uden først at indtast adressen ?

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-08 15:48

Når du opretter et nyt kort vil der foroven til venstre være symboler for forskellige ting, du kan indsætte bl.a. en marker. Denne marker kan du flytte hen til det ønskede sted - den kan trækkes rundt indtil du har gemt kortet.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 03-03-08 08:39

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-03-08 09:21

Selv tak -håber det virker tilfredsstillende