/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Fyld selv blæk - forsøg med HP
Fra : ingelein
Vist : 4007 gange
50 point
Dato : 28-02-08 18:53

Hej
Jeg har i dag fyldt min første patron til HP 895CXi med fyld-selv blæk. Men der er åbenbart sket det at blå og rød er flydt sammen. Gad vide om man med kanylen kan prikke hul mellem de to kamre?. Jeg har gjort som der stod i opskriften - og der flød hverken blæk ovenud eller ud af dyserne. Tværtimod havde jeg svært ved at få gang i dyserne.

Nr. 2 fyldt patron ser farvemæssig fin ud, men udskriver i forkerte farver.

Det er originale patroner jeg har fyldt op.

Før jeg skiftede til Win XP, kom der en værktøjskasse frem, hver gang jeg skiftede patroner. Herefter skulle man så selv finjustere dyserne? - så udskriften blev så fin som mulig.

Efter at have skiftet til XP, kommer denne værktøjskasse ikke frem mere. Er der nogen med denne printer, som ved hvor værktøjskassen har forputtet sig?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 19:01

Har du fyldt forkert farve i et kammer er der kun en vej......

Lossepladsen/genbrugsstationen....

Patroner er færdig som patron....

Du må IKKE fylde efter de mærker der sidder på patronen....

De er "kun" vejledende og er IKKE ensbetydende med at det er den farve der er i kammeret.....

Tjek altid selv, f.eks. med den svovlfri ende af en tændstik.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-08 19:01

Hvis ikke værktøjskassen findes under Alle programmer, kan du bare installere driveren igen. Bare smid cden i drevet og tilføj det ved hjælp af en afkrydsning undervejs i installation.

Hvad der ellers kan være sket ved opfyldning af farve er svært at vide men noget tyder på at du har fået hældt den forkerte farve i det forkerte kammer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 19:03

Citat
Før jeg skiftede til Win XP, kom der en værktøjskasse frem

Så skal du jo lige installere programmet igen...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-08 19:04
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-08 19:06
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-02-08 21:13

Hej Fijala
Jow - og tak, det er patronen med de 3 kamre.
Og der følger en yderst udførlig vejledning med refill-sættet.

Nå, det skal jo vise sig, hvad der kan være forkert. Nogle af patronerne har jo ligget længe som "tørre". Måske skal kontaktfladen have en omgang med viskelæderet, som der står i vejledningen, men hvad de mener med "viskelæderet" ved jeg ikke, for det var ikke i pakken. Nu prøver jeg med et almindeligt fint viskelæder eller noget andet. Men det hjælper jo ikke på den lilla farve. Pyt, jeg kan jo skrive al min tekst ud med mørk lilla, når det ikke er noget officielt - så sparer jeg da på det sorte blæk.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-02-08 21:17

Hej Refi
Tak for et godt råd - og ud med de spidse bemærkninger - NEJ JEG HAR IKKE FYLDT I DE FORKERTE KAMRE. Mand/kone kan faktisk på dysen se, hvilke farver, der kommer fra hvilke kamre!!!. Hvor har du dog den opfattelse fra at jeg er halvdum? Kan du f. eks. strikke sokker?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 21:22

Ja det kunne jeg nok hvis jeg ville

Citat
Gad vide om man med kanylen kan prikke hul mellem de to kamre

Det var såmænd blot denne der fik mig på ideen

Fremfor viskelæder - kom varm vand i en underkop og stil patronen der et par timer (den skal stå op) - så er det gamle blæk opløst.....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-02-08 22:58

Hej Refi

Hvorfor skulle man ikke kunne prikke hul på membranerne mellem de 3 kamre?. Så vidt jeg har læst mig til er det "Plastposer", indeholdende en meget speciel svamp med mange, mange fine porer, som man injicerer blækket ned i - det fremgår ikke at det er støbte kamre af f. eks. plast.
og som de siger/skriver i Sverige "TANK SJÄLV". Her i huset bruger vi det i stedet for "Tænk selv".

Mange venlige hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 08:53

Citat
Tænk selv

Citat
Hvorfor skulle man ikke kunne prikke hul på membranerne mellem de 3 kamre

Fordi man så skal bruge VOLD - det sker ikke når man TÆNKER SELV

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-02-08 09:00

Hej Refi

Det vil sige at der bruges vold, når vi får en injektion? Så tykhudet er jeg ikke - nærmest det modsatte.
Tænk selv.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 09:16

Tja - hvis du sammenligner din blækpatron med din arm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 09:18

Men da du tilsyneladende IKKE er interesseret i at få dit problem løst - et flueben væk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-02-08 09:32

Hej
Mon ingen af Jer har oplevet at påfyldningen ikke gik som det skulle -? Jeg har jo trods alt fået 2 brugbare patroner og den mislykkede kan jeg bruge til ting, hvor det er ligemeget med farven.
Til dem der vil forsøge, skriv en personlig mail til mig og hør om min erfaring.
Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 29-02-08 15:15

Selvfølgelig har vi prøvet at det går galt med enpatron. Men det plejer at være chippen der fejler og ikke selve påfyldningen. Nu har jeg en Canon printer og dertil kan du købe 5 patroner uden chip til ca. 100,- 0g ind imellem lidt billigere. Du skal blot selv flytte chippen over på den nye patron. Det er dog alligevel et helvede for niveaumåleren viser forkert og det er et evigt tilbagevendende problem med at printeren tror patronen er tom. Fejlmedelelser på fejlmedelelser i et nu. Jeg er lige pt gået over til originale patroner. Gider ikke sidde og svine med blæk i en kanyle. Det gjorde jeg for 8-10 år siden og fingrerne er næsten stadig mærket fra den gang.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-03-08 10:31

Hej Ingelein,

Har solgt både patroner og refil til patroner, og der er ingen tvivl om, at HP-patroner ofte giver problemer, også selv om man følger vejledningen meget nøje. Vores klare erfaring var, at folk gav op med HP-patroner, mens det tit fungerede fint med Canon. Hvor Canon kunne klare op til 5 genopfyldninger, var det slet ikke sikkert at HP kunne klare bare en enkelt, og vi var lidt forsigtige med at råde folk til at forsøge - de fik i hvert tilfælde at vide, at de måske smed penge ud af vinduet på genopfyldningekittet...

(Har en privat konspirationsteori om, at HP sælger billige printere og scorer kassen på blækket. Canon-printere er generelt lidt dyrere, men man får pengene igen på de langt billigere printerpatroner. Har af samme grund skiftet mærke fra HP til Canon....)

MEN selvfølgelig betyder det en hel masse, at chippen ikke er beskadiget, at der ikke er rester af gammel tør blæk osv - som du også selv er inde på....

Så intet entydigt svar herfra, men bare et par tanker...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 10:35

michaelmoeslund

Det er akjurat samme tanke jeg havde og har netop osgå derfor skiftet til Canon.

Har dog også en HP Laserjet 1200 som ikke er til at slide op. Den har ALDRIG lavet en fejl og den er 6 år gammel. Hurtig, billig i drift. ,-)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-08 11:07

Tak til Fijala og Michaelmoeslund
Se, det var jo forståelig snak. Lige den slags jeg kan bruge til noget.
Jeg har henvendt mig til fabrikanten af refill-sættet og har spurgt, hvad der er gået galt.
Svaret derfra lyder på at bare den mindste sammenblanding af farver ved dyserne giver en sammenblanding.
Mine patroner var jo år-gamle, så der er ikke noget at sige til at det er gået galt. Jeg var så dum at jeg ikke genopfyldte den nyeste patron, fordi det var en forholdsvis ny kompatibel patron, som jeg ikke lige vidste om den duede til genopfyldning - og desuden var der endnu masser af rødt blæk i den.
Jeg tror at man med held kan genopfylde en original-patron, som man lige tager ud af printeren - eller måske endnu bedre: løbende fylder lidt på en patron, så den ikke løber tør overhovedet.

Jeg synes ikke at jeg har smidt pengene ud, for jeg kan jo stadigvæk printe med patronen og da det er sjældent - jeg printer billeder, kan jeg jo bare printe mine tekster i farve. Så får jeg da udnyttet farverne som de nu engang er blevet.

Hvilken Canon Printer vil I anbefale? Jeg har en gammel Canon LBP4 Laserjet som jeg har mange Patroner til, har bare været for doven til at skifte mellem de to printere, fordi de bruger samme port.

Mange hilsner, tak og god weekend fra Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 11:50

Uha det er svært og det kommer også meget an på dit budget.

1: Mulitfiunktions printer blæk
2: Billed printer blæk
2: Laser sort/hvid eller farve

Se der er flere muligheder

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-08 12:20

Hej Fijala
Jeg kan godt se at det dumt af mig ikke at nævne lidt om mit "Forbrug".

Til sort/hvid i større stil kan jeg anvende min Canon Laser Printer, selvom det er træls at skifte, men når der skal printes mange sider er den ok.

Ellers er mit printbehov ikke særligt stort i farver
Lidt fødselsdags- og andre kort.
Resten kan jeg sagtens undvære i farver, fordi jeg arbejder en del med garn/stof og der bliver farverne jo alligevel ikke korrekte, afhængig af fotografering osv.

Jeg har scanner, så multifunktion er heller ikke nødvendig. Hvorfor propper man dog så mange ting sammen? Ja, jeg kan godt se at det ikke fylder så meget, men når 1 af tingene går i stykker, har man jo ingenting der dur.

Nu vil jeg lige tage en internetrunde og se på sagerne
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 12:33

Her er en god og billig printer med 4 seperate printer patroner til hver sin farve.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394280

Et komplet sortiment af patroner kan fåer fpor 79 kr. uden chip. Men som jeg skrev tidligere er jeg gået fra dette og bruger alm patroner, enten som uorginale eller originale

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-03-08 17:11

Vi har fået en Canon IP 4000 for et stykke tid siden, de hedder vel nok IP 5000 nu

Men de kan printe på cd/Dvd'er hvilket er rigtig godt til vores back up mappe

Også er farvepatronerne skilt ad, så så hver farve har sit eget hjem

Også kan IP 4000 køre med uorginale patroner der ikke koster det blege

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-08 11:22

Hej Refi

Nej det går ikke at geninstallere - HP har ikke fulgt op med "værktøjskassen" til denne printer, men henviser på deres hjemmeside til at man under Printer/egenskaber kan finde en "mindre" værktøjskasse til test af udskrift.

Mange hilsner Ingelein - med den 10 år gamle printer

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-08 11:25

Tak for svaret Fijala.

Jeg kører med den selvopfyldte farvepatron - selvom farverne ikke er korrekte, de genopfyldte patroner var nok for gamle og havde ligget for længe. Men pyt, jeg kan da skrive ud og gør ikke så meget i at printe billeder.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-08 11:26

Nå ingelein hvordan går det ellers med din "gamle" printer.
Det er hårdt at skille sig af med en trofast "ven", men jeg vil mene at med de priser der er på printere i dag skal man ikke døje for meget. Hvis ikke det vil fungere så i containeren med den og indkøb en ny.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-08 11:30

OPk ok og tak for point. Når engang du er træt af de "forkerte" farver på en tekst så vender du bare tilbage, så hjælper vi dig med at finde en god og billig printer.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-08-08 11:39

Jeg har en HP psc 1217 all-in-one. Første gang jeg selv fyldte blæk på fik jeg kvajet mig lidt, jeg fik ikke renset den af, hvilket gjorde at farverne ikke blev helt som de skulle (husker ikke helt hvordan).
Men siden har jeg haft genfyldt den samme blækpatron 4 gange uden problemer. Derefter smed jeg den ud, og glædede mig over de penge jeg havde sparet. Måske kunne den have klaret en gang eller to mere. Og så var det endda med et kit fra Netto.