/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Dirch Passer
Fra : svåge75
Vist : 2656 gange
100 point
Dato : 28-02-08 14:28

"Og oven over solen skinner moder sol. Er det den sang, hvor han osse synger " og så ta´r vi fra og en til mig selv og... fra et savskæreri? Vi skal bruge sangen og citatet, netop fordi jeg i min barndom var på et savskæreri!

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 28-02-08 14:29

Jeg har ledt på nettet, og intet funder konkret.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 28-02-08 14:34
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-02-08 14:38

- det var den der hed "Karl Nielsen"...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-02-08 14:42
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-02-08 14:43
Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-08 15:05

Ved hjælp af Stouenberg´s link og "gajda".
http://peecee.dk/uploads/022008/KarlNielsenGoAftenIstuen.doc

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 29-02-08 10:46

Hej og tak for alle mulighederne - men det var muldvarp1, der løb af med de 100 point. For frem kom go´aften i stuen med alle 8 vers incl. en masse "festsangstegninger" endda i farver og lige til at kopiere, når der bliver lejlighed. Så "ovenover alting skinner moder sol" altså stadig væk, men selvfølgelig var det ikke den - siger man, når ens knold p.t. var formørket. Det er godt, vi har haft Dirch! Kellerdirchs der sad to mand på en tømmerflåde og den "russiske tryllekunstner" med flaskerne får mig hver gang helt i gulvet af grin. I lagde slet ikke mærke til, at jeg havde fjumret med teksten - oven over "solen" (alting) skinner moder sol, skrev jeg. Det går sørme nedad bakke, synes jeg. HEJ.

Godkendelse af svar
Fra : svåge75

Dato : 29-02-08 10:46

Tak for svaret muldvarp1.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-02-08 11:03

Velbekomme, men det var jo egentlig Stouenberg der fandt tråden hvor gajda havde lagt teksten.