/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
nabostrid
Fra : winnieRap
Vist : 990 gange
20 point
Dato : 27-02-08 15:16

hej jeg vil gerne spørge om hvad vi kan gøre ang. vi har en nabo som siganere os hele tiden
vi har brænde ovn og vi har fået afvide at skorstenen ryger når vi har tænt op. vi har haft skorstensfejer ude og kikke, fået et højre rør op, milijøstyrelsen har været og godkent det.
og vi bliver ved med at få klager, og det er kun fordig hun skal genere os, vi får milijøstyrelsen ud igen i morgen Torsdag for at kikke på at vi tænder op, og hun har selv udtalt sig om at det skal komme til at koste os penge, det er kun det hun er ude på.Håber at høre fra jer inden længe
på forhånd tak.
Med venlig hilsen Ruth Carstensen tlf. 55454174

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 27-02-08 15:27

I kan nok ikke helt undgå røg, MEN brænd kun rent træ, ikke alt muligt andet lort (heller ikke imprægneret træ), husk det er en brænde ovn, ikke en affaldsbrænder.

Derudover skal jeres træ/brænde være ret tørt og I skal ha' godt blus på ilden, alså ikke noget med bare lige at holde liv i en lille flamme ved at lægge et stykke træ på engang imellem.

Hvis ikke I overholder disse regler risikerer I forøvrigt osse skorstensbrand, selvom skorstenen bliver fejet regelmæssigt.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 27-02-08 15:30

Jeg ville davære fuldstændig ligeglad. Miljøstyrelsen godkender det vel ikke, hvis ikke det er forsvarligt.
Hun bliver nok træt af at klage på et tidspunkt.
................... Og man må sige at I har gjort hvad der er jeres pligt...........................

Smil til hende næste gang i ser hende, klager hun så stik hende en kopi af godkendelsen... så kan hun jo klage til dem som har godkendt det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-08 15:35

meld hende for chikane

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 15:35

Hvis ikke lige det er plastic og gammelt gummi og andet forurenene du brænder af er mit råd til dig Lad ovnen brænde over i nat og i morgen tidlig så skorstenen er varm for ved kold optænding ryger den mere end ellers
I har jo gjort noget ekstra ved at få røret forlænget.
Det har jo også noget at sige med vindretning eller om det er helt vindstille eller om det feks er tåget det tit kan gører så røgen nærmest falder ned mod jorden
Men Jeg tror ikke du har noget at frygte og efter vejrudsigten blæser der en kræftig vind i morgen

Såe pøj med det SunoFisk

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 27-02-08 15:36

Ja når man er kommet så skævt ind på hinanden er det svært at blive gode venner igen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 15:40

Øhh nu har du jo sat et nummer herind men det er ikke en god ide da ikke alle har lige gode hensigter på nettet , såe pas på med det og vær forberedt på at det ligeså godt ka være en der holder med din nabo der ringer dig op.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-02-08 15:55

hvis dine godkendelser er i orden ved myndighederne, skal du da bare henvise hende til den myndighed der har godkendt installationen. så kan det jo ikke være dit problem længere.
du kunne jo også gå over til din nabo og bede om en fornuftig snak om problemet og så se om i ikke kunne finde en løsning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-02-08 19:33

At lade ovnen brænde over med træ er noget forfærdeligt miljøsvineri.

Træ skal afblusses hurtigt med masser af luft, for ikke at udvikle giftig og kræftfremkaldende røg af dårligt forbrændt tjære.

Det er forhåbentlig ikke sådan winnierap gør, for så forstår jeg godt naboens klager.

I øvrigt tror jeg ikke på at miljøstyrelsen kommer og kontrollerer eller godkender privat brændfyring.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 20:14

Sådan noget vrøvl Transor og det kan du studerer nærmere her hvor der står alt om træsorter og meget mere http://www.skoveniskolen.dk/default.asp?m=10&a=1110

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 20 point
Dato : 27-02-08 20:15

Citat
Sådan noget vrøvl Transor
altså til at man ikke kan brænde over om natten med brænde

Godkendelse af svar
Fra : winnieRap

Dato : 27-02-08 22:37

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-08 23:33

Takke og bukker det ku da være rart at hører hvordan det så går i morgen Du kan godt skrive videre i dette spørgsmål hvis du har lyst

Kommentar
Fra : Sunowich