/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Fyld selv blæk - ok?
Fra : ingelein
Vist : 2486 gange
50 point
Dato : 23-02-08 11:29

Hej
Jeg har været uheldig med en kompatibel blækpatron, som trods mådeholdent forbrug kun holdt ½ så længe som de originale patroner - og så kunne jeg ligeså godt have købt originalt.
Kan det betale sig - og dur det med at fylde op selv, for eksempel købe her;
http://www.printerrefill.dk/shop/color-23-blaek-215p.html
Det er til en HP Deskjet 895 cxi. og jeg har faktisk gemt 5 originale Patroner uden indhold.
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Bonnie84

Dato : 23-02-08 11:38

jeg har været uheldig 1 gang
har du prøvet at få dem fyldt op ved bog og ide

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-02-08 11:52

Da jeg havde HP, havde jeg god erfaring med at fylde op med blæk fra Boghandleren. Det er en større investering at købe blækket, men det blev tjent ind mange gange igen.
Hvis man skal fylde blæk i gamle patroner skal man dog købe nye originale indimellem, da der er en begrænset levetid på selve patronen.
Så det er en god ide at du har gemt nogle gamle patroner, det kan dog være et problem at dyserne tørrer ind hvis de ligger for længe og er tomme.

Men hvad der er bedst og billigst er der vist lige så mange erfaringer med og meninger om, som der er printerejere.

Kommentar
Fra : Bonnie84

Dato : 23-02-08 11:55

jeg mener at at orginale, kan fyldes op 5 -6 gange

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-02-08 12:00

Jeg har gode erfaringer med Bog & Ide. 4 påfyldninger gik OK, men 5. gang duede ikke. Købte en ny original patron, og jeg fik pengene for 5 påfyldning refunderet.
/PG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 12:01

Jeg har en hel flaske sort liggende Ingelein fra jeg også havde sådan en printer det kan du få billigt kostede 149, du får det til en 50,- er' du kan jo skrive i min pm hvis du har interesse i det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 12:10

Citat
som trods mådeholdent forbrug kun holdt ½ så længe som de originale patroner

Så har du ikke fyldt den

Originaler fås ofte i 2 størrelser (blækmængde)

Selvfyld fungerer udmærket til 90% af alle printere....

De der har størst problemer er dem med chip indbygget i patronen.... - men selv de kan fyldes med lidt fingersnilde....

Normalt max 3-5 påfyldninger - derefter NY originalpatron som så igen fyldes 3-5 gange....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-02-08 13:16

til Refi

Citat
Så har du ikke fyldt den

Jeg skrev en kompatibel patron - og sagde ikke noget om at fylde op selv ??

Og hvilke har så en chip ????? Og hvordan ser man det?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-02-08 13:20

Svar til flere svarere

Tak for alle "input". Selvfølgelig er der nogen som kan berette godt - og nogen skidt.
Opfyldning hos Bog og Ide´? Er det noget de gør på stedet?
Jeg vil helst købe et kit, så jeg selv kan foretage operationen herhjemme.
Mange hilsner Ingelein.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 13:21

Sorry - det misforstod jeg....

Der er flere med chip - så de er ikke sådan lige at remse op....

Sig hvilke du bruger - så er det lidt nemmere

Rundt regnet finder der vel 500 forskellige patroner

Det der er vigtigt hvis du køber "kompatible" patroner er jo at se på om de også INDEHOLDER (ml) så meget som originalen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 13:24

Fakta og Aldi har næsten altid tilbud på opfyldningsblæk......

Der står som regel HVAD de passer til.... (mest HP)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-02-08 13:28

Du kan prøve at kigge her, din printer står der også. Der er også vejledninger til hvor dan man fylder lige din patron og om der er chip på.

http://www.fyldselv.dk/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-02-08 13:29

Til WinXPeter
Tak for rådet. Jeg har været så forudseende at jeg altid har klistret beskyttelsestapen fra de nye originale patroner på dyserne fra de tomme og derefter emballeret med plastfolie. Måske er jeg så heldig at de kan genbruges.
Men det er måske også et spørgsmål om snart at skifte printeren ud? De koster jo ingenting i dag.
Min bærbare kan nemlig ikke kobles på printeren, et USB kabel med passende stik til printeren kunne ikke få printeren i gang. Nu printer jeg via netværk og min gamle Compaq.

Jeg læser måske ikke rigtigt, men skal jeg forstå det sådan at Bog & Ide fylder op på stedet?
Vores Bog& Ide sender skidtet ind til genopfyldning et eller andet sted. Det er jeg ikke interesseret i.

Måske skulle jeg se at få liv i min gamle Canon laserprinter igen. (Arvegods fra mit arbejde). Og det funkede da jeg prøvede for et par år siden.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-02-08 13:36

Hej Refi
Ifølge varedeklarationen skulle der have været mere blæk i den købte kompatible patron end i de originale.
Vægtmæssig skulle der være masser af blæk i den endnu - men desværre kun rødt. Det forstår jeg slet ikke, eftersom jeg virkelig har masser af rødt + de farver der skal bruge rødt i mine udskrifter.
Tror nærmest at ½delen af patronen har været med rød farve og tilsvarende mindre af de andre.
Det jeg leder efter er HP c1823D Patron med 3 farver. Hos Merlin koster den 300 kr.
Er der mon en Printer på markedet som er billigere i drift?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 13:46

Billigere i drift kommer an på MANGE ting.... såååååå

Nette har/havde en HP (4-i-1) på tilbud for en 14 dages tid siden - den står nu stadig i FLERE butikke - så måske kan du være heldig (699.- kr)

Og inden du spørger

En 4-i-1 er en printer/scanner/kopi/fax i en

Den er med USB (det er alle idag)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 13:48
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 13:49

NETTO skulle det selvfølgelig være

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 13:50

PS - det er IKKE en photoprinter, men det er din "gamle" jo heller ikke....

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 13:54

Har haft succes med at påfylde stortset alle printere, dog ikke dem der chipstyret.
Har selv haft en HP Deskjet, dog en mindre end din, og der var ingen problemer,
dog kunne patronen ikke holde til mange påfyldninger.
Varmede nålen på sprøjten op, og lavede hul foroven og påfyldte,
derefter en lille klat lim og den kørte som ny.

Billig blæk kan du få her, hurtig levering.
http://www.nierle.dk/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-02-08 14:47

Citat
Fakta og Aldi har næsten altid tilbud på opfyldningsblæk......

Jeg har gennem flere år,udelukkende brugt påfyldningssæt fra Fakta.Med god resultat.
Det skal indrømmes at jeg kun printer tekstfiler,på min gamle Canon BJC-2000.Det går fint,med en lille sprøjte.Den skal føres lidt "gelinde",under påfyldning.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-08 14:58

Hej ingelein
Lige nøjagtig der hvor du selv skriver om køber vi vores. Der er ingen problemer og de er fuldtud lige så gode som de dyre i originalpakninger

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-02-08 16:21

Hej Piaskov

Har i prøvet blæk til selvpåfyldning?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 16:58

Det har ALLE vist

Det er derfor vi siger det er nemt.....

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 23-02-08 17:16

Citat:
Har i prøvet blæk til selvpåfyldning?
Mange hilsner Ingelein

Troede det var dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-02-08 01:28

Hej ingelein
Vi bruger ikke andet og det er tip top

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-02-08 11:23

Hej Refi

Du er da altid meget hurtig på aftrækkeren - mon det har noget med Cherif-stjernen at gøre.
Ja, mit spørgsmål gik ud på "selvopfyldning", men

svaret fra PiaSkov:
Citat
Lige nøjagtig der hvor du selv skriver om køber vi vores. Der er ingen problemer og de er fuldtud lige så gode som de dyre i originalpakninger

tolker jeg som kompatible patroner og ikke selvopfyldning? -

Citat
Det har ALLE vist

Det er derfor vi siger det er nemt.....

Nej, ALLE har vist ikke prøvet - jeg har ikke - Hold nu op med at svare bare for sjov.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-02-08 11:27

Mere til Refi

Du har da så mange gode svar på blandt andet mine spørgsmål. Hvorfor trækker du ofte spørgsmål og andres svar ud i det latterlige. Jeg stiller et kontant spørgsmål og forventer mere eller mindre brugelige svar og ikke noget "skrivestøj".
Mange hilsner og god søndag
Ingelein

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-08 12:25

Hej ingelein.
Vi har vores original patroner. Det er dem vi gemmer op selv fylder op Der er alt hvad du skal bruge i pakken. Både kalyle og rensevæske. Det er der ingen ben i men måske kender du en der kan vise dig hvordan man gør første gang du skal prøve. Det er nemt nok ,men det er alt jo når man kan.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-02-08 13:23

Tak for svaret piaskov.
Du har bekræftet at det er ok at købe nævnte sted, så det prøver jeg. Er ikke nervøs for at gøre det selv, men mere for at det ikke dur-
mange hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-02-08 15:55

Tak skal du ha og held og lykke. God søndag fortsat til dig også