/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering og geninstallering
Fra : pirt03
Vist : 638 gange
300 point
Dato : 23-02-08 10:39

Jeg sad sidste lørdag og sloges 3-4 timer med en uhyre langsom PC. Nu skal jeg så forsøge igen.

Symptomer:
Meget langsom
Kan ikke komme ind på enkelte sider på internettet
kan ikke opdatere windows XP (filerne hentes men kan ikke installeres)
outlook express kan ikke åbnes

Har gjort følgende:
geninstallation af WXP (lykkedes)
Ad-aware
Zone-alarm
AVG skanning
spybot

Overvejer at formatere alt og geninstallere. Vil gerne redde mails - hvordan?
Hvordan starter jeg egentlig helt forfra med formatering - når jeg sætter CD i hopper den til Windows-installation

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-08 10:50

Du mangler at installere bundkort drivere

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-02-08 10:55

Øh Eyvind - kan du ikke uddybe det. Der er tale om en Medion købt i ALDI og med præinstallerede programmer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 11:03

Citat
Vil gerne redde mails - hvordan?
fra hvilken mail program skal de reddes ? Når du lægger Windows cden i starter den med at indlæse Windows, på et tidspunkt bliver du spurgt om du vil reparere eller vælge ny installation, hvis du vælger ny installation vil du længere henne blive spurgt og du vil formatere eller lægge ovenpå den bestående Windows, der vælger du at formatere, jeg formaterede sidste lørdag, var lidt havde gjort alle forberedelser også bundkort drivere, men dem fik jeg ikke brug for kan Windows selv finde drivere til bundkortet ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 11:07

Du skal bruge den cd som hedder Application & Support Disc til din Medion, bare kør den ind ovenpå

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-02-08 11:07

Mail program = Outlook Express. Går ud fra at der findes en fil med alle mails og indstillinger. Hvad hedder den?

Drivere kan sikkert hentes på fabrikants hjemmeside. Hvordan finder jeg mærke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-08 11:09

Ok - jeg så ikke at det er en præinstalleret - for der følger drivere med.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 23-02-08 11:09

Citat
Øh Eyvind - kan du ikke uddybe det. Der er tale om en Medion købt i ALDI og med præinstallerede programmer

Så har du en "rescuecd/dvd"

Den sætter du bare i og følger vejledningen..... (den indeholder ALT der skal bruges - incl. drivere)

Har du IKKE en cd/dvd, ligger den stadig på din harddisk og skal brændes ud først....

Det er faktisk det allerførste man gør når man køber ny PC....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-08 11:13

Citat
Mail program = Outlook Express

Dvs. - det er en ældre med XP

Hvis du allerede HAR installeret XP fra en anden cd er der ikke store muligheder for at redde noget....
Citat
Har gjort følgende:
geninstallation af WXP (lykkedes)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 11:16

Du skal som allerede skrevet, bruge Application & Support Discen der er alle drivere og præinstallerede programmer, mails finder du lettest ved at søge efter .dbx , klik på Søg og skriv .dbx i søgefeltet søg i skjulte filer og mapper, når der findes et resultat, højreklikker du på en af dbx filerne og klikker på Åben overordnet mappe, der ligger alle dine mail, kopier dem alle over på en cd eller usb hukommelse og kopier tilbage (overskriv de der allerede er der) når du får installeret din nye XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-08 11:19

Jeg overså det sidste du har sat i citat refi, hvis det er rigtig så er alle gamle mails væk

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 23-02-08 11:47

filerne til autlook expresss liger i følgende mappe c:\Documents and Settings\dit navn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\(denne mappe heder sansynlig noget ligende){FD30DE26-9760-4EC6-B8E2-EB9F009ECBA5}\Microsoft\Outlook Express kopier de filer der ligger der så har du alle mapper og mails.
mvh hardy

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 23-02-08 21:26

Tak for svaret refi.