/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guldfisk
Fra : Mondo_Flip
Vist : 809 gange
50 point
Dato : 22-02-08 11:53

Heej allesammen..!

Kan man godt have Guldfisk, i et 40l akvarie og i såfald hvor mange, og hvad kræver det?

Hilsen Mondo

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 22-02-08 12:05

En 15-20 stykker må være rimelig.
Kræver: Mad, filter, evt temperaturregulator

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 22-02-08 12:06

Lidt sten i bunden ville klæde

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-02-08 12:12

guldfisk er da et vidt begreb. Er det unger fra i sommer - så er de vel ca 3 cm så kan der da være nogen- men er de nogle år gamle så kan de da være 40 cm lange så vil de døje med at vende.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 22-02-08 12:19

Regnede med det var de mindre af dem.
Ellers lige i overkanten med 15-20 stykker ja

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-02-08 12:29

Her kan du se billeder af den man normalt kalder guldfisk. De lever fint i havedammen om vinteren uden temperaturregulering.
http://www.ninaweb.dk/havedam/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-08 13:00

Guldfisk gror og bliver store, hvis de har de rette sunde forhold.
Derfor er de ikke egnet til et lille indendørs akvarium.

Køb hellere platyer , De ligner guldfisk i miniformat, og der kan du have en 10 stykker i det akvarium plus deres afkom, hvis du begrænser det.

Flere fisk kræver mere vedligehold med hyppige delvise vandskift.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-08 14:43

Nej, det kan du ikke.

Guldfisk kræver meget plads, og de kan slet ikke tåle de høje temperaturer i et stueakvarie....det er koldtvandsfisk

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-08 16:11

Man kan godt have guldfisk men det er plageri da det er en fisk der saktens kan overvintre i den danske vinter blot det vand de lever i ikke bundfryser Jeg har et par søer med fisk i som du kan se her og når du ser hvor meget plads de har at boltre sig på kan du nok se at det andet er plageri

Første billed er tæt på
http://peecee.dk/upload/view/91887

Ja og det næste giver sig selv
http://peecee.dk/upload/view/91888

Mvh SunoFisk

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 22-02-08 17:32

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-08 17:36

Takker og Bukker