/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kampfisk
Fra : Mondo_Flip
Vist : 1119 gange
100 point
Dato : 21-02-08 21:51

Heej Allesammen..!

Kan jeg godt have kampfisk i et 40l akvarie, og hvis det er hvor mange kan jeg så have..?

Venlig Hilsen

MOndo

Kommentar
Fra : Trolden3390

Dato : 21-02-08 22:11

det kommer and på hvor store de er? . men 2 tror jeg nok...

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 21-02-08 22:21

De er nemt over ½ meter ?
så synes jeg da er syndt i sådan et lille akvarium ..

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 21-02-08 22:28

Størrelsen er jo afhængig af hvor stort et akvarie de går i..... (eller HAR gået i)
Normalt har man kun een han i et akvarie, men den kan så til gengæld gå sammen med flere hunner.
Hvis man vil have flere hanner, kan man lave et specielt akvarium, med en skillevæg i midten på den lange led, og i den ene del har man så flere hunner, og den anden side deler man i flere mindre afsnit, hvor man sætter en han i hver. Ved at gøre det sådan, kan man adskille hannerne, så de ikke slår hinanden ihjel, men kæmper om at se flottest ud.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-08 22:48

En han og to hunner.....og så ikke andre fisk sammen med...det kan gå an i et 40 liters akvarie

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-08 22:55
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-02-08 23:00

Og så en fed side med en masse flotte af folks private og der kan du også se hvor mange der sådan ca er og hvor store akvarier

http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=2711

Accepteret svar
Fra : alexsh

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-08 17:32

Kampfik kommer stammer f.eks. fra rismarker i Kina (mener det Kina) hvor de svømmer rund mellem risplanterne. En kampfik kan leve et helt "fiskeliv" i em vandpyt på sådanne marker. Derfor er et 40l akvarium længe stort nok til at have kampfisk, hvis det er nogle normal størrelse fisk vi snakker om, og ikke kæmper, forstået som hvis fisken har kæmpe meget i sit liv, og gået i et stort akvarium, så bliver den større.. Men 1 han og et per hunner til den, så skulle det nok kunne gå i et 40l akvarium. Og husk at hvis du håber på at de skal få unger, skal du ikke have særlig meget kraft på din vandpunpe, da de kan øddelægge hannens skumrede.. ;). .. held og lykke med det..

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 16-03-08 15:32

Tak for svaret alexsh.

Kommentar
Fra : neonfisk155

Dato : 22-05-08 14:14

hej du skal nok passe lidt på med kampfisk da de er MEGET territoriale og ser andre fisk med store finner og flotte farver som en trussel
da jeg startede med at have akvarium havde jeg også en kampfisk og den dræbte i løbet af to dage 3 guppyer en sværddrager og en pragt smerling så pas på
men prøv evt. give den frosne myggelarver og håb på den så ikke dræber dine fisk i stedet